Wednesday, June 23, 2010

အေမရိကန္ျပည္ေထာင္စုရွိ ျပည္နယ္ (၇) ခု မွ ျမန္မာမ်ားဦးစီးက်င္းပေသာ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္ (၆၅) ႏွစ္ေျမာက္ေမြးေန႔တြင္ ဦး၀င္းတင္ႏွင့္ လူထုဦးစိန္၀င္းတုိ႔ေ

မုိးမခ သတင္းဌာနမွ ကူးယူေဖာ္ျပသည္။

ဦး၀င္းတင္ ….

ဘာလဲဆိုေတာ့ က်ေနာ္မႏွစ္တုန္းက ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္ရဲ႕ (၆၄) ႏွစ္ေျမာက္ေမြးေန႔နဲ႔ ပတ္သက္ၿပီးေတာ့သြားသတိရတယ္ဗ်ာ။ အဲ့ဒီ အခ်ိန္မွာ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္ဟာ ေထာင္ထဲကိုေရာက္ေနတယ္။ က်ေနာ္တို႔ေတြက အျပင္မွာေပါ့ဗ်ာ။ အဲ့ဒီေတာ့က်ေနာ္တို႔ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္ရဲ႕ ေမြးေန႔အခမ္းနားေတြက်င္းပတယ္။ ဌာနခ်ဳပ္မွာလည္း က်င္းပပါတယ္။ ေနာက္ၿပီးေတာ့ အျခားေသာ ဒီလႈပ္ရွားမႈေတြအမ်ားႀကီး ဒီလူငယ္ေတြက လႈပ္ရွား တာ၊ ေထာင္က်မိသားစုေတြကေန လႈပ္ရွားတာ၊ ဆုေတာင္းပြဲေတြလုပ္တာ စသည္ျဖင့္ အမ်ားႀကီးလုပ္ခဲ့ပါတယ္။ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္ကိုယ္တိုင္ ကလည္း ေထာင္ထဲမွာရွိေနတုန္း ဒီေရွ႕ေန ဦးဉာဏ္၀င္းကတဆင့္ သူရဲ႕ (၆၄) ႏွစ္ေျမာက္ေမြးေန႔အတြက္ အေကာင္ထည္ေဖာ္ၿပီး ထမင္းေတြဘာေတြမွာ ၿပီးေတာ့ အက်ဥ္းသားေတြဆီကို ျဖန္႔ေ၀ခဲ့တာတို႔ ဘာတို႔လုပ္ခဲ့ပါတယ္။

အဲ့ဒီေနရာမွာ က်ေနာ္ေျပာခ်င္တာက ဘာလဲဆိုေတာ့ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္ရဲ႕ စ႐ိုက္ေလးတစ္ခုကိုလည္း ထည့္ေျပာခ်င္ပါတယ္။ ေဒၚ ေအာင္ဆန္းစုၾကည္ဟာ ဘယ္ေတာ့ျဖစ္ျဖစ္ ဟုတ္လား ဘယ္ေနရာပဲေရာက္ေနေန တုိင္းေရးျပည္ေရးကိုေဆာင္႐ြက္ေနတဲ့လူေတြ အဖြဲ႕ေပါ့ဗ်ာ ဟုတ္လား ဘယ္ေတာ့မွမေမ့ဘူးခင္ဗ်။ အက်ဥ္းေထာင္ထဲေရာက္တဲ့အခါမွာ အက်ဥ္းသားေတြမွာရွိတဲ့ ျပႆနာေတြကို ကူညီတယ္။ အတူလုပ္တယ္။ အားထုတ္ တယ္ေပါ့ဗ်ာ။ အတူမွ်ေ၀ၿပီးေတာ့ ခံစားသလို၊ မွ်ေ၀ၿပီးေတာ့ အတူ႐ိုင္းပင္းကူညီသလို သူလည္းမွ်ေ၀ေပးတယ္။ အဲ့ဒီလိုပဲ အလားတူပဲဲ သူဟာ ျပည္ပမွာ ေရာက္ေနတဲ့လူေတြဆိုလို႔ရွိရင္ သူဟာျပည္တြင္းမွာ ေထာင္က်ေနေပမယ့္လုိ႔ ျပည္ပမွာေရာက္ေနတဲ့လူေတြအေပၚမွာလည္း အာ႐ံုစူးစိုက္မႈက အၿမဲတမ္း ရွိတယ္။ ဒါေတြဟာသူရဲ႕မိန္႔ခြန္းေတြထဲမွာ သူရဲ႕ေျပာစကားေတြထဲမွာ ဒါေတြကထင္ထင္ရွုားရွားပါေနပါတယ္။ အဲ့ဒီေတာ့ က်ေနာ္က အဲ့ဒီအေၾကာင္းေတြ နဲ႔ပတ္သက္လို႔ က်ေနာ္ရဲ႕ဒီသႀကၤန္တြင္းတုန္းကေရးတဲ့ ဘာလဲဟဲ့လူငရဲဆိုတဲ့စာအုပ္ထဲမွာ ေဆာင္းပါးေလးတစ္ပုဒ္ေတာင္ထည့္ေရးတယ္ခင္ဗ်။ မေမ့သူမွ မလြတ္သူသို႔ဆုိတာ။ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္က အဲ့ဒီသေဘာထားရွိတယ္ခင္ဗ်။ ဒါဟာအလြန္အေရးႀကီးပါတယ္။ မေမ့သူဆိုတာေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္ လိုပုဂၢိဳလ္မ်ဳိးဗ်။ မေမ့တတ္တဲ့လူ။ ျပင္ပမွာရွိတဲ့ ပုဂၢိဳလ္မ်ား လူပုဂၢိဳလ္မ်ား ဘယ္လုိပဲျဖစ္ျဖစ္ေပါ့ မေမ့တတ္တဲ့သူေတြ အဲ့ဒီမေမ့သူေတြကေနၿပီးေတာ့ မလြတ္သူဆုိတာကေတာ့ ေထာင္ထဲတို႔ အခ်ဳပ္ထဲတို႔မွာေရာက္ေနတဲ့ ႏုိင္ငံေရးအက်ဥ္းသားတို႔ ယုံၾကည္ခ်က္အက်ဥ္းသားတို႔ဆိုတဲ့ လူေတြေပါ့ဗ်ာ အဲ့ဒီလို မလြတ္လပ္တဲ့လူေတြအတြက္ကို မေမ့အပ္တဲ့လူေတြ ကေနၿပီးေတာ့ကမ္းလွမ္းတယ္။ ကူညီတယ္၊ ႐ိုင္းပင္တယ္။ ေစာင့္ေရွာက္တယ္ဆိုတာ အၿမဲတမ္း လုပ္တတ္တဲ့အခါေတြ ရွိပါတယ္။ ဒါကေတာ့ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္ ထူးျခားတဲ့လကၡဏေတြပါပဲ။ ဘာျဖစ္လို႔က်ေနာ္က အဲဒါေျပာလည္းဆိုေတာ့ က်ေနာ္တို႔ေတြ ေထာင္ထဲေရာက္ေနတဲ့အခ်ိန္မွာ မိသားစုုကေနၿပီးေတာ့ ေထာင္၀င္စာပို႔ဖို႔ေတာင္မွ အခက္ခဲေတြရွိပါတယ္။ အဲ့ဒီလိုအခ်ိန္မ်ဳိးမွာကို ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္ဟာ တစ္ခါတည္းဘာေခၚမလဲ သူကိုယ္တိုင္ေတာ့ လြတ္ခါစေပါ့ဗ်ာ။ ေထာင္ထဲကလြတ္ခါစ။ အဲ့ဒီအခါမွာ သူဟာတခါတည္း ဒီေထာင္ထဲကလူေတြအတြက္ စားစရာေတြ၊ ေသာက္စရာေတြ၊ သံုးစရာပစၥည္းေတြ စတာေတြကိုပို႔ပါတယ္။ အဲ့ဒီအခါမွာ က်ေနာ္တို႔က ေထာင္ထဲမွာ ေတာင္မွ တိုက္ပြဲေလးတစ္ခုကိုေတာင္မွ ေထာင္ႏိုင္တဲ့အေနထားမ်ဳိးကိုေရာက္ရွိပါတယ္။

အဲ့ဒီလိုေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္ရဲ႕ အားေပးမႈကတဆင့္ က်န္တဲ့လူေတြကအားျဖစ္မႈေတြဟာ ႏိုင္ငံေရးတိုက္ပြဲတို႔ ဘာတို႔အထိေရာက္တယ္ ဆိုတာ က်ေနာ္ေျပာခ်င္ပါတယ္။ ဘာကိုေျပာခ်င္လဲဆိုေတာ့ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္လို စိတ္ဓါတ္မ်ဳိးေမြးဖို႔လိုပါတယ္။ အက်ဥ္းက်ေနတဲ့လူေတြကို ကူညီတာဟာ ဒီအက်ဥ္းက်ေနတဲ့ လူေတြၾကားထဲမွာ ပစၥည္းကေလးတစ္ခုကိုရလို႔ စားစရာေလးတစ္ခုရလို႔ သစ္သီးကေလးတခုကိုစားလိုက္ရတာနဲ႔တင္ မကပါဘူး။ အဲ့ဒီလူေတြက အဲ့ဒီပစၥည္းအေပၚမွာအေၾကာင္းျပဳၿပီးေတာ့ အဲ့ဒီပစၥည္းပို႔တဲ့လူရဲ႕ေစတနာ ေမတၱာအေပၚမွာ အေၾကာင္းျပဳၿပီးေတာ့ သူရဲ႕ အာဏာရွင္စနစ္တို႔ ဖိႏွိပ္ခ်ဳပ္ခ်ယ္မႈတို႔ ကန္႔သတ္မႈတို႔ဆိုတာေတြကိုဆန္႔က်င္မယ့္ အားျဖစ္မႈအဆင့္ ကိုေရာက္တဲ့အေနထားမ်ဳိးျဖစ္လာပါတယ္။ အဲ့ဒါကို က်ေနာ္တို႔ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္ရဲ႕ လိေမၼာ္သီးတို႔၊ ပန္းသီးတို႔၊ စားစရာတို႔၊ သံုးစရာမ်က္ႏွာသုတ္ပု၀ါတို႔၊ စားစရာေတြပို႔လို႔ရတဲ့အခါက်ေတာ့ ေဒၚေအာင္ ဆန္းစုၾကည္ရဲ႕ေမတၱာေတြက က်ေနာ္တို႔ဆီကိုကူးစက္လာၿပီးေတာ့အခါက်ေတာ့ ဒီပစၥည္းကိုျပန္ေပးရမယ္လို႔ အာဏာပိုင္ေတြကေနေတာင္းဆိုတဲ့အခါမွာ က်ေနာ္တို႔မေပးဘူးဆိုၿပီးေတာ့ ႏိုင္ငံေရးတိုက္ပြဲတစ္ခုျဖစ္သလုိ မေပးႏိုင္ဘူးဆိုၿပီးေတာ့ က်ေနာ္တို႔၀ိုင္းၿပီးေတာ့ေအာ္ၾက၊ ဟစ္ၾက၊ ဆူၾကပူ ဆိုတဲ့ဟာမ်ဳိး ေတြ လုပ္ႏိုင္ပါ တယ္။ အဲ့ဒါကက်ေနာ္ဘာကိုေျပာခ်င္လည္းဆိုေတာ့ အခုဒီမွာခင္ဗ်ားတို႔ အေမရိကားေရာက္ေနတဲ့ ျမန္မာေတြအ ကုန္လံုးက ျပည္နယ္ (၇) ခုမွာ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္ကိစၥကိုေျပာတဲ့ဟာေတြတင္မကဘူး ဒီမွာအလွဴခံၾကမယ္။ ျပည္တြင္းလည္းျပည္တြင္း ျပည္တြင္းမွာရွိေနတဲ့ ဒုကၡေရာက္ ေနတဲ့ လူေတြအတြက္ကူညီၾကမယ္။ ၀ုိင္း၀န္းၾကမယ္။ ေစာင့္ေရွာက္ၾကမယ္ အုပ္မိုးၾကမယ္ဆိုတဲ့ဟာေတြက ဘယ္အထိသက္္ေရာက္ႏုိင္သလဲဆိုေတာ့ က်ေနာ္တုိ႔ေထာင္ထဲမွာ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္က က်ေနာ္တို႔ဆီကိုစားဖြယ္ေသာက္ဖြယ္မ်ားပို႔သလိုပဲ ျပည္ပမွာေရာက္ေနတဲ့လူေတြအကုန္လံုးက ျပည္တြင္းမွာ တစ္ျပည္လံုးေထာင္က်သလိုျဖစ္ေနတဲ့ လူေတြအတြက္ ကူညီၾကမယ္ ၀ိုင္း၀န္းၾကမယ္ ၀န္းရံၾကမယ္ အားေပးၾကမယ္ဆိုတာေတြဟာ က်ေနာ္တို႔အထဲမွာ က်ေနာ္တို႔ေတြစားရ ေသာက္ရ႐ုံ ဟုတ္လား သံုးရစြဲရ႐ံုတင္မကပါဘူး။ အဲ့ဒါေတြက က်ေနာ္တို႔ကို စိတ္ဓါတ္အားမာန္ေတြပါ ေပးပါလိမ့္မယ္။ က်ေနာ္တို႔ျပည္တြင္းမွာရွိေနတဲ့လူေတြဟာ အာဏာရွင္ေတြကို ဆန္႔က်င္တဲ့ေနရာမွာ အမ်ားႀကီးအေထာက္ကူျဖစ္ေစမယ္။ အားေတြျဖစ္ ေစမယ္။ အဲ့ဒီလိုခင္ဗ်ားတို႔ကူညီလိုက္တဲ့ ပံ့ပိုးလိုက္တဲ့ဟာေတြဟာ ေသးတယ္ဖြဲတယ္ ဟုတ္လား မထိေရာက္ဘူးမထင္ပါနဲ႔။ အဲ့ဒီလိုပစၥည္းအေသး အဖြဲေလးေတြကေနစၿပီးေတာ့ က်ေနာ္တို႔ရဲ႕ ျပည္တြင္းမွာရွိတဲ့ ေထာင္သားေတြဆိုပါေတာ့ဗ်ာ တစ္ျပည္လံုးေထာင္က်ေနတဲ့လူေတြအဖို႔က အားမာန္ ေတြျဖစ္လာၿပီးေတာ့ ႏိုင္ငံေရးတိုက္ပြဲကို ဆင္းႏႊဲႏိုင္တဲ့အေျခအေနေတြအထိ အားေပးႏိုင္တဲေရာက္ႏိုင္တယ္လို႔ ဒါေတြကိုက်ေနာ္ေျပာခ်င္ပါတယ္။

အဲ့ဒီေတာ့ အဲ့ဒါနဲ႔ပတ္သက္လုိ႔ တဆက္တည္းပဲေစာေစာကေျပာတဲ့ မႏွစ္တုန္းကေဒၚေအာင္ဆနု္းစုၾကည္ရဲ႕ ေမြးေန႔အေၾကာင္းကို နည္းနည္း ေျပာျပခ်င္တယ္ခင္ဗ်။ အဲ့ဒီေမြးေန႔မွာ က်ေနာ္တို႔အားလံုး ေစာေစာကေျပာခဲ့တဲ့အတိုင္းပဲ ႏုိင္ငံေရးအက်ဥ္းသားေတြပါတယ္။ ႏိုင္ငံေရးအက်ဥ္းသား မိသားစုေတြပါတယ္။ ဟုတ္လား ဒီဘာသာေရးဘက္ကေန ၿပီးေတာ့ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္အတြက္ ဆုေတာင္းတဲ့လူေတြပါတယ္။ ေဒၚေအာင္ဆန္း စုၾကည္လုပ္ခ်င္တဲ့ကိစၥေတြအတြက္ ၀န္းရံေပးတဲ့ ေခါက္ဆြဲ၊ ဒံေပါက္ထုတ္တို႔ဘာတို႔ စသည္ျဖင့္ပုိ႔တဲ့ အားထုတ္မႈေတြပါတာေပါ့ေလ။ အဲ့ဒါေတြနဲ႔အတူ က်ေနာ္အဲ့ဒီအခ်ိန္ကသတိရတာက က်ေနာ္လည္း က်ေနာ္တတ္ႏိုင္သမွ်လုပ္မွပဲဆိုၿပီးေတာ့ က်ေနာ္တစ္ဦးတည္းလုပ္တဲ့ကိစၥေလးတစ္ခုရွိပါတယ္။ အဲ့ဒါ ဘာလဲဆိုေတာ့ က်ေနာ္ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္ရဲ႕ေမြးေန႔မွာ ကမၻာမွာ ဒီကမၻာ့ႏိုင္ငံေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားကလုပ္သလိုပဲ စာလံုး (၆၄) ပါတဲ့ စာတန္းတစ္ခုကို က်ေနာ္ပို႔ပါတယ္။ က်ေနာ္ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္ဆီ ေရာက္ေအာင္က်ေနာ္ပို႔လိုက္ပါတယ္။ အဲ့ဒီစာတန္းကေတာ့ ထားလိုက္ပါေတာ့ဗ်ာ။ ဘာလဲဆိုေတာ့ တစ္ခ်က္ ႏွစ္ခ်က္ေျပာလို႔ရပါတယ္။ တစ္ခ်က္ကဘာလဲဆိုေတာ့ က်ေနာ္ကဗ်ာေလးပို႔တယ္ဆိုတာကို ေျပာခ်င္ပါတယ္။ အဲ့ဒီကဗ်ာေလးက ဘာလဲဆို ေတာ့ ရဲ၊ ဇြဲ၊ ဉာဏ္၊ စည္း၊ တာ၊ မေၾကာက္တရားေတးကဗ်ာ၊ မီးလွ်ံထဲၾကာဆိုၿပီးေတာ့ က်ေနာ္ေရးပါတယ္။ အဲ့ဒီကဗ်ာေလးက ေျပာစရာအေၾကာင္း ရွိတယ္ခင္ဗ်။ ဘာလဲဆိုေတာ့ (၁၉၉၉) ခုႏွစ္ေလာက္မွာ က်ေနာ္တို႔ရဲ႕ဗဟိုေကာ္မတီ၀င္တစ္ဦးျဖစ္တဲ့ အမ်ဳိးသားဒီမိုကေရစီအဖြဲ႕ခ်ဳပ္က ဗဟုိေကာ္မတီ၀င္ တစ္ဦးျဖစ္တဲ့ ဦးမိုးသူရဲ႕ဇနီး မအမာကကြယ္လြန္သြားတယ္ခင္ဗ်။ မအမာကြယ္လြန္တဲ့အခါက်ေတာ့ မအမာရဲ႕စ်ာပနကို ဦးမုိးသူကေထာင္ထဲကေနၿပီး ေတာ့ပို႔ခြင့္ေပးတယ္။ အဲ့ဒီမွာလည္း ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္၊ ဦးတင္ဦးတို႔လာမယ့္ဆိုတဲ့ သတင္းကိုက်ေနာ္ၾကားတဲ့အခါက်ေတာ့ က်ေနာ္အဲ့ဒီကဗ်ာ ေလးကိုေရးၿပီးေတာ့ ကိုမိုးသူကိုက်ေနာ္အလြတ္က်က္ခိုင္းတယ္။ အလြတ္က်က္ခိုင္းေတာ့ ကိုမိုးသူကလည္း အလြတ္က်က္သြားတယ္။ ကိုမုိးသူကလည္း အလြတ္က်က္ၿပီးေတာ့ သူရဲ႕ဇနီးစ်ာပနေပါ့ဗ်ာ။ အဲ့ဒါက (၁၉၉၉) က်ေနာ္ (၂၀၀၀) ခုႏွစ္ေတာင္မွေရာက္ၿပီခင္ဗ်။ (၂၀၀၀) ခု ႏွစ္အစရက္ပိုင္း ေလာက္ျဖစ္လိမ့္မယ္။ ကိုမိုးသူလြတ္္သြားေတာ့ က်ေနာ္ Public လုပ္ေတာ့ (၂၀၀၀) ခုႏွစ္ ဇန္န၀ါရီလ (၄) (၅) ရက္ ေလာက္မွာလြတ္သြားတာကိုး။ အဲ့ဒီေတာ့ကိုမုိးသူက အဲ့ဒီကိုသြားၿပီးေတာ့ သူ႔ဇနီးစ်ာပနကိုသြားရင္း သူ႔ဇနီးစ်ာပနကုိေရာက္လာတဲ့ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္တုိ႔ ဦးတင္ဦးတို႔နဲ႔ေတြ႕တဲ့ အခါမွာ က်ေနာ့္ကဗ်ာေလးကို ႐ြတ္ျပၿပီးေတာ့ ေျပာလိုက္တယ္လို႔ က်ေနာ့္ကိုျပန္ေျပာပါတယ္။ အဲ့ဒီကဗ်ာကလည္း နည္းနည္းေလးေျပာစရာရွိတာက ဘာလဲဆိုေတာ့ “ရဲ”၊ “ဇြဲ”၊ “ဉာဏ္”၊ “စည္း”၊ “တာ” ဘာလဲဆိုေတာ့ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္ရဲ႕ ရဲစြမ္းသတိၱရွိတဲ့၊ သတၱိႀကီးမားတဲ့၊ ရဲရင့္ျခင္းနဲ႔ ဆက္ၿပီးတဆက္တည္းေျပာလို႔ရတဲ့ လံု႔လရွိျခင္းေပါ့ဗ်ာ။ အားထုတ္မႈႀကီးမားျခင္းဆိုတဲ့ဟာကိုျပပါတယ္။ ရဲရင့္ျခင္းေပါ့ အဲ့ဒါကတစ္ခုေပါ့။ ေနာက္တစ္ခုက ဒီဇြဲဆိုတာကေတာ့စဲြၿမဲတဲ့ကိစၥေပါ့။ ဒီေန႔ဗမာျပည္အေရးကို သူရဲ႕ကိုယ္ေရးကိုယ္ရာေတြအကုန္လံုးကိုစြန္႔လႊတ္ သူရဲ႕ခင္ပြန္းဆံုးတဲ့ အခါမ်ဳိးမွာေတာင္မွ မသြားဘဲနဲ႔ေပါ့ဗ်ာ။ ဒီဗမာျပည္ရဲ႕ႏိုင္ငံေရးမွာပဲ ဖမ္းတယ္၊ ဆီးတယ္ေပါ့ဗ်ာ။ သူ႔ကိုလုပ္ႀကံခံရမယ့္ အေနထားမ်ဳိးေတြေရာက္ေရာက္ ဆက္တိုက္ကို လုပ္ေနတဲ့ စြဲၿမဲမႈကိုက်ေနာ္က ဇြဲလုိ႔က်ေနာ္ကေျပာျခင္းျဖစ္ပါတယ္။ ဉာဏ္ဆိုတာကေတာ့ က်ေနာ္တို႔ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္မွာ အခုဒီေန႔က်ေနာ္တို႔ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္ေနာက္ကိုလိုက္ေနတယ္ဆိုတာက ထင္ရွားတဲ့လူတစ္ေယာက္ ေက်ာ္ၾကားတဲ့လူတစ္ေယာက္ ထင္ရွားတဲ့ပုဂၢိဳလ္ ေက်ာ္ၾကားတဲ့ ပုဂၢိဳလ္တစ္ေယာက္ေနာက္ကို လိုက္ေနတဲ့က်ေနာ္တို႔က မ်က္စိစံုမိွတ္ၿပီးလိုက္ေနတာ မဟုတ္ဘူးခင္ဗ်။ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္ရဲ႕ ႏိုင္ငံေရးအသိဉာဏ္ ေတြ ႏိုင္ငံေရးအေမွ်ာ္ျမင္ေတြ ဟုတ္လား ျပည္သူလူထုအတြက္ထားရွိတဲ့ အသိဉာဏ္အင္အားေတြကို ႀကီးမားတဲ့ဟာကို က်ေနာ္တို႔အားလံုးကသိၾက တယ္။ အဖြဲ႕၀င္တိုင္းကသိၾကတယ္။ ျပည္တြင္းမွာရွိတဲ့ တိုင္းရင္းသားေတြကလည္းသိၾကတယ္။ စသည္ေပါ့ဗ်ာက်ေနာ္က ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္ရဲ႕ အလြန္ႀကီးမားတဲ့ ဉာဏ္ေပါ့ဗ်ာ။ “ဉာဏ္” ဆိုတဲ့မီး႐ွဴးတန္ေဆာင္ႀကီးေနာက္ကေန လိုက္ေနတာျဖစ္တယ္။

ဒါေၾကာင့္မို႔လို႔ က်ေနာ္ဉာဏ္ကိုလည္း အေလးထားၿပီးေတာ့ေျပာပါတယ္။ ေနာက္ၿပီးေတာ့ “ရဲ”၊ “ဇြဲ”၊ “ဉာဏ္”၊ “စည္း” ဆိုတာကေတာ့ စည္းကမ္းေပါ့ဗ်ာ။ ေဒၚေအာင္ဆန္ုးစုၾကည္က စည္းကမ္းအေၾကာင္းေျပာတဲ့အခါက်ေတာ့ တခ်ဳိ႕ကေျပာၾကတယ္။ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္ရဲ႕ Character ထဲမွာထည့္ေျပာမေနနဲ႔။ ေတာ္ၾကာက်ေတာ့ ဗိုလ္သန္းေရႊတို႔ ဘာတို႔ နအဖတို႔ရဲ႕ စည္းကမ္းရွိေသာ ဒီမိုကေရစီကို က်ေနာ္တို႔က ေထာက္ခံရာေတာင္ ေရာက္သြားမယ္။ သို႔မဟုတ္ရင္လည္း ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္က သေဘာတူရာေရာက္သြားမယ္။ သို႔မဟုတ္ရင္လည္း ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္ရဲ႕ စ႐ိုက္ နဲ႔ စစ္အစုိးရရဲ႕အာဏာရွင္ႏုိင္ငံသစ္စ႐ိုက္ေတြကို တူေအာင္လုပ္သလိုျဖစ္ေနမယ္လို႔ ေျပာတာေတြရွိပါတယ္။ က်ေနာ္ကအဲ့ဒီလိုမယူဆဘူးခင္ဗ်။ ေဒၚ ေအာင္ဆန္းစုၾကည္ စည္းကမ္းရွိပါလို႔ေျပာတာက ဒီစစ္အစိုးရစည္းကမ္းရွိတယ္လို႔ေျပာတာထက္ကိုေစာတယ္လို႔ က်ေနာ္ေျပာခ်င္တယ္။ ေစာတယ္လို႔ က်ေနာ္ေျပာခ်င္တယ္။ ဘာလို႔ေျပာခ်င္လဲဆိုေတာ့ က်ေနာ္မွတ္မိတဲ့ပံုစံကေလးေျပာျပပါရေစ။ (၁၉၈၈) ၾသဂုတ္လ (၂၄) ရက္မွာ က်ေနာ္က ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္ကို က်ေနာ္တိုု႔ ေဆး႐ံုထဲမွာဖြင့္ထားတဲ့ စာနယ္ဇင္းသမဂၢေဟာေျပာစင္မွာ က်ေနာ္တို႔ကစင္ျမင့္မွာတက္ဖို႔ က်ေနာ္တို႔က ေဒၚ ေအာင္ဆန္းစုၾကည္နဲ႔ညိႇတယ္ခင္ဗ်။ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္က သေဘာတူတယ္။ အဲ့ဒီအခ်ိန္မွာ တကယ္ကေတာ့ (၂၄) ရက္ေန႔မွာလုပ္ဖို႔မဟုတ္ဘူး။ (၂၂) ရက္ေလာက္ကတည္းကေနၿပီးေတာ့ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္တက္ၿပီးေတာ့ ေဟာေျပာဖို႔လုပ္တာ သုိ႔ေသာ္ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္ရဲ႕ အနီးမွာရွိတဲ့ တခ်ဳိ႕ေသာႏိုင္ငံေရးပုဂၢိဳလ္မ်ား ဘာညာေပါ့ဗ်ာ လူႀကီးသူမမ်ားကေနၿပီးေတာ့ စိုးရိမ္ၾကတယ္ခင္ဗ်။ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္ကုိ လုပ္ႀကံသတ္ျဖတ္ရင္ ဘယ္ႏွယ့္လုပ္ၾကမလဲဆိုၿပီးေတာ့ အဲ့ဒီကေန ၿပီးေတာ့ (၁) ရက္ (၂) ရက္ ေ႐ႊ႕ၿပီးေတာ့မွ (၂၄) ရက္ေန႔က်ေတာ့မွ ေပၚထြက္လာတယ္။ က်ေနာ္ တို႔ေျပာတာကလည္း ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္ကို တိုက္တြန္းတာ။ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္ ခင္ဗ်ားကိုသတ္လို႔ကေတာ့ ခင္ဗ်ားလည္းသတ္မွာကို မေၾကာက္ဘူးဆိုတာ က်ေနာ္တို႔လည္းယံုတယ္။ ေဘးလူ ေတြကစုိးရိမ္တယ္ဆုိတာကိုလည္း ေလးစားတယ္ လူႀကီးသူမမ်ားရဲ႕စိုးရိမ္မႈတရား ဘာညာ။ သို႔ေသာ္ႏိုင္ငံေရးဆိုတာက ေသခ်င္ေသမွာပဲ။ သို႔မဟုတ္ရင္လည္းသတ္ခ်င္တဲ့သူက သတ္မယ္ဆိုလို႔ရွိရင္လည္း လာၿပီးေတာ့ ကိုယ့္အိမ္ထဲမွာလည္း အသတ္ခံရႏိုင္ပါတယ္။ အဲ့ဒီေတာ့ လူထုနဲ႔ထိေတြ႕ဖို႔ကေတာ့ လူထုနဲ႔ခင္ဗ်ားထိေတြ႕ဖို႔ကေတာ့ အလြန္႔အလြန္အေရးႀကီးပါတယ္။ လူထုနဲ႔ကို ခင္ဗ်ားေတြ႕မွ ႏို႔မဟုတ္ရင္ေတာ့ခင္ဗ်ားလည္း ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေအာင္ဆန္းသမီးေလးဆိုတာေလာက္ကေန ၿပီးေနမယ္။ လူထုကခင္ဗ်ားရဲ႕အေမွ်ာ္ျမင္ေတြ၊ ခင္ဗ်ားရဲ႕ ရည္မွန္း ခ်က္ေတြ၊ ခင္ဗ်ားရဲ႕ ဦးေဆာင္မႈေတြ၊ ခင္ဗ်ားရဲ႕ ဂုဏ္သတၱိေတြ ဒါေတြကိုလူထုက သိဖို႔လိုတယ္။ ဒါေၾကာင့္ထြက္ပါလို႔ ေျပာတဲ့အခါက်ေတာ့ ေဒၚေအာင္ ဆန္းစုၾကည္က ထြက္မယ္ဆိုၿပီးေတာ့ အျခားသူေတြ လုပ္ႀကံသတ္ျဖတ္မႈကို ေၾကာက္႐ြံ႕ေနတဲ့လူေတြထဲကေန ႐ုန္းကန္ထြက္လာၿပီးေတာ့ (၂၄) ရက္ေန႔မွာ က်ေနာ္တို႔ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ထဲကိုထြက္ပါတယ္။ အဲ့ဒီ (၂၄) ရက္ေန႔ကလည္း လူထုကအႀကီးအက်ယ္ကို က်ေနာ္ထင္တယ္ ရွစ္ေလးလံုးကာလမွာ အႀကီးဆံုးဆႏၵျပမႈလို႔ က်ေနာ္တို႔ေျပာရမယ္လို႔ထင္တယ္။ အဲ့ဒီေန႔မနက္မွာ က်ေနာ္တို႔ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္ကို မနက္ (၇) နာရီ (၈) နာရီေလာက္မွာ သူ႔အိမ္ကေန ေခၚလာတဲ့အခ်ိန္မွာ က်ေနာ္ရယ္ ေမာင္ေသာ္ကရယ္ ေနာက္ၿပီးေတာ့ကိုမိုးသူရယ္ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္ကိုေခၚလာတဲ့အခ်ိန္မွာ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္ကို ကားအေနာက္ကထည့္ အမ်ဳိးသမီးေလးေတြလည္းပါေတာ့ဗ်ာ။ ေနာက္အမ်ဳိးသမီးငယ္ေတြကလည္း၀န္းရံၿပီးေတာ့ေန။ က်ေနာ္နဲ႔ ေမာင္ေသာ္ကက အေရွ႕က ေမာင္မုိးသူကေနာက္ကထိုင္ၿပီးေတာ့ ဒီေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္ကို ေခၚထုတ္လာတယ္။ ေစာေစာကေျပာသလုိပဲ ဒီဟာက ႐ွစ္ေလးလံုးကာလမွာ အႀကီးဆံုးေသာ လူထုဆႏၵျပပြဲႀကီး ရန္ကုန္ၿမိဳ႕မွာ ျဖစ္တယ္။ အဲဒီေတာ့ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕မွာ ကားကို သြားလို႔မရဘူး။ ဘယ္မွာမွ ကားလမ္းဆုိတာလည္း လမ္းတုိင္း ကားေတြေရာ၊ လူေတြေရာ ပိတ္ရပ္ေနတယ္။ ေ႐ႊ႕လို႔ကိုမရဘူး။ ကားေတာင္မွ ေ႐ႊ႕လို႔ကိုမရဘူး။ အဲေလာက္ ကိုျဖစ္တယ္။ က်ေနာ္တို႔ ကားကလည္း ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္ကို တင္လာတဲ့ကား တေ႐ႊ႕ေ႐ႊ႕နဲ႔။ ေနာက္ဆံုးပိတ္ ထားလိုက္ပါေတာ့ဗ်ာ ဒီ စင္ျမင့္ေပၚကို ေရာက္လာတယ္။ စင္ျမင့္ေပၚေရာက္တဲ့ အခါက်ေတာ့ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္ေျပာတဲ့စကားက တိုတုိေလးနဲ႔ တစ္ခြန္းတည္းပဲ အဲဒါဘာလဲဆိုလို႔ရွိရင္ က်မတို႔ဟာ လြတ္လပ္ေရးကို သို႔မဟုတ္လို႔ရွိရင္လည္း ဒီမိုကေရစီကိုလိုလားတယ္ဆိုရင္ ေရွ႕႐ႈတယ္ဆိုလို႔ရွိရင္ က်မတုိ႔အားလံုးက စည္းကမ္းရွိၾက ရပါလိမ့္မယ္။ စည္းကမ္းရွိၾကပါလို႔ေျပာၿပီးေတာ့ စင္ေပၚက ဆင္းသြားတာပဲဗ်ာ။ အဲေတာ့ စင္ေပၚကဆင္းသြားတာ အတိုဆံုး စကားေပါ့။ ေဒၚစုက ဒီလို စကားကိုတုိတိုေျပာတဲ့ အေလ့လည္းရွိပါတယ္။ ၁၉၈၉ မတ္လ ၁၃ ရက္ေန႔ေလာက္မွာလုပ္တဲ့ ဘုန္းေမာ္ေန႔လို အခမ္းအနားမ်ိဳး၊ ရန္ကုန္တကၠသိုလ္၊ စက္မႈတကၠသိုလ္ထဲမွာ ေျပာတဲ့အခါမ်ိဳးမွာလည္း မိန္႔ခြန္းတိုတိုေလး တစ္ခြန္းတည္းပဲေျပာတဲ့ဟာမ်ိဳးေတြ လုပ္ခဲ့ဖူးပါတယ္။ အဲေတာ့ အဲဒီမွာ ေျပာတဲ့ စကားက တိုတာ ရွည္တာကိုထားတာေပါ့ဗ်ာ။ အဓိကအက်ဆံုးက ဘာလဲဆိုေတာ့ စည္းကမ္းရွိဖို႔ ဆိုတဲ့ဟာကိုေျပာတာ။ အဲဒီေန႔မွာပဲ စစ္တပ္က ေနၿပီးေတာ့ ညေနပုိင္းလည္းက်လဲက်ေရာ စစ္အုပ္ခ်ဳပ္ေရးကို ညေနပိုင္းက်ေတာ့ ႐ုတ္သိမ္းလိုက္တယ္။ ဒါကို အဲဒီေန႔ကို ႐ုတ္သိမ္းတဲ့အတြက္ က်ေနာ္ တို႔ဟာ က်ေနာ္တို႔က်င္းပမယ့္ ေ႐ႊဂံုတိုင္မွာက်င္းမမယ္လို႔ ပထမလုပ္ထားတာက က်ေနာ္တို႔က သိမ္ျဖဴကြင္းမွာ ေဒၚေအာင္ဆန္း စုၾကည္ရဲ႕ တရားပြဲလုပ္ဖို႔ လုပ္တယ္ဗ်။ ဆုိပါေတာ့ဗ်ာ ၂၅ ရက္ေလာက္မွာလုပ္ဖို႔ ဒါေပမယ့္ က်ေနာ္တို႔က ရက္ေ႐ႊ႕ၿပီးေတာ့ ခ်က္ခ်င္းရက္ေ႐ႊ႕ၿပီးေတာ့ ေ႐ႊတိဂံုအေနာက္မုဒ္မွာ သူရဲ႕ မထပဆံုးေသာ လူထုအစည္းအေ၀းႀကီးေပါ့ဗ်ာ။ အဲဒါကိုလုပ္ပါတယ္။ သို႔ေသာ္ အဲဒါက လူထု အစည္းအေ၀းပြဲႀကီးက ၂၆ ရက္ေန႔ ၾသဂုတ္လ ၁၉၈၈ ၾသဂုတ္လ ၂၆ ရက္ေန႔မွာ လုပ္တယ္ဆိုေသာ္ျငားလည္း လူထုနဲ႔ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္ဟာ လူထုနဲ႔ ပထမဦးဆံုးေတြ႕တယ္လုိ႔ က်ေနာ္ေျပာခ်င္ ယ္ေပါ့ဗ်ာ။ ဗမာျပည္မွာေပါ့ဗ်ာ ဗမာျပည္မွာ လူထုအစည္းအေ၀းပြဲႀကီးလုပ္ၿပီးေတာ့ လူထုနဲ႔ ပထမဦးဆံုး ေဒၚေဆာင္ဆန္းစုၾကည္ရဲ႕ လူထုနဲ႔ပထမဆုံးထိ တြ႕မႈဟာ ၾသဂုတ္လ ၂၄ ရက္ေန႔မွာလုပ္တဲ့ ရန္ကုန္ေဆး႐ံုႀကီးအတြင္းက က်ေနာ္တို႔စာနယ္ဇင္းသမဂၢရဲ႕ ေဟာေျပာပြဲစင္ျမင့္ေပၚမွာ ျဖစ္ပါတယ္ အဲဒီခ်ိန္တုန္းက ေဒၚစုေျပာခဲ့တဲ့စကားဟာ ေစာေစာက ေျပာသလိုပဲ စည္းကမ္းရွိၾကပါ။ လြတ္လပ္ေရးကိုလိုခ်င္တယ္။ လြတ္လပ္ေရးကို ေရွ႕႐ႈတယ္။ ဒီမိုကေရစီကို လိုခ်င္တယ္။ ဒီမိုကေရစီကို ေရွ႕႐ႈတယ္ဆိုရင္ စည္းကမ္းရွိၾကပါလို႔ေျပာတယ္။ အဲဒါကို က်ေနာ္ စည္းကမ္းရွိျခင္း၊ စည္းကမ္းသိျခင္း၊ စည္းကမ္းထိန္းသိမ္းျခင္း၊ စည္းကမ္းကို ၾကပ္မတ္ျခင္းဆိုတဲ့ စည္းကမ္းနဲ႔ ပက္သက္တဲ့ဟာေတြကို အေရးအေသြးေတြ အကုန္ကလည္း ေဒၚေအာင္ ဆန္းစုၾကည္မွာ ရွိပါတယ္။ အဲဒါကို က်ေနာ္က စည္းဆိုကို ေတြ႕ပါတယ္။ အဲဒါက အမွန္တိုင္းေျပာရရင္ ဒီ စစ္အစိုးရေနာက္ပိုင္းမွာ ၁၉၈၈ ေနာက္ပိုင္းမွာ ေျပာတဲ့ စည္းကမ္းရွိေသာဒီမိုကေရစီတို႔ ဘာတုိ႔ဆိုတာေတြက ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္ေျပာတဲ့ စကားကို သံေယာင္လိုက္တယ္လို႔ေတာင္မွ က်ေနာ္ေျပာ ခ်င္ပါတယ္။

ေနာက္ တာဆိုတာက ေနာက္ဆံုးစကားျဖစ္တယ္။ တာဆိုတာက တာ၀န္ေပါ့ဗ်ာ။ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္ဟာ အၿမဲတမ္း စည္းကမ္းရွိသလိုပဲ စည္းကမ္းရွိတယ္တစ္ခုတည္းနဲ႔ တာ၀န္ယူရမယ္။ တာ၀န္သိရမယ္။ တာ၀န္ခံရမယ္ဆိုတဲ့ဟာကို အၿမဲတမ္း အားေပးတယ္။ လူငယ္ေတြနဲ႔ ေျပာတဲ့အခါမွာ သူနဲ႔ လူငယ္ေတြနဲ႔ ေဆြးေႏြးတဲ့အခါမွာ ဒါကို အၿမဲတမ္းေျပာတယ္။ တာ၀န္ရွိတယ္။ ကိုယ့္ဟာကိုယ္၊ ကိုယ့္တာ၀န္ဘာလဲဆိုတာ သိရမယ္။ အဲဒီ တာ၀န္ေတြကို တာ၀န္ယူရမယ္။ ကိုယ္တာ၀န္ယူၿပီးလုပ္ရမယ္။ အဲဒါ အျပင္ကို ဒီတာ၀န္နဲ႔ ပက္သက္လို႔ တာ၀န္ခံရမယ္ဆိုတာကို အၿမဲတမ္းလုပ္ေပး ပါတယ္။ ဒီတာ၀န္ကို ေနာက္ထပ္ကိုယ့္ဆီေရာက္လာတဲ့တာ၀န္ကို ဟိုပုတ္ခ် ဒီပုတ္ခ် မလုပ္ေတာ့ဘူး။ ဒါ အေမရိကန္ျပည္သမိုင္းမွာလည္း ထင္ရွားတဲ့ စကားလံုးရွိပါတယ္။ The buck stops here! ဆိုတဲ့ သမၼတဟယ္ရီထ႐ူးမင္းရဲ႕ စကားေပါ့ဗ်ာ။ ၁၉၄၅ ေလာက္မွာ သမၼတျဖစ္လာတဲ့ ဟယ္ရီထ႐ူး မင္းကေျပာတဲ့ စကားရွိပါတယ္။ The buck stops here! ဆိုလုိတာကေတာ့ တာ၀န္ပဲဗ်ာ။ တာ၀န္က ဒီမွာရပ္တယ္။ ငါတာ၀န္အရွိဆံုးပဲ။ ငါ့ေနရာ သည္ ဘယ္သူ႔ကိုမွ ျပန္ၿပီး လႊဲေျပာင္းၿပီးေတာ့ မလုပ္ေတာ့ဘူး။ ငါတာ၀န္ယူတယ္ဆိုတဲ့ စိတ္ဓါတ္မ်ိဳးေပါ့ဗ်ာ။ ဟယ္ရီထ႐ူးမင္းရဲ႕စိတ္ဓါတ္မ်ဳိး။ ေဒၚေအာင္ ဆန္းစုၾကည္ကလည္း ဒီစိတ္ဓါတ္မ်ိဳးအၿမဲတမ္းရွိတယ္။ ဒီစိတ္ဓါတ္မ်ိဳးရွိ႐ံုတင္မကဘူး။ အျခားလူမ်ားကိုလည္း ဒီလို စိတ္ဓါတ္မ်ိဳးသြင္းေပးတယ္။ တာ၀န္ ယူရမယ္။ တာ၀န္ရွိလာရင္ တာ၀န္ကို ရွိတယ္လို႔ သိၿပီးဆိုရင္ ဒီတာ၀န္ကို တာ၀န္ခံတယ္။ တာ၀န္ယူတယ္ဆိုတဲ့ဟာ ဘယ္သူ႔ဆီမွ ထပ္ၿပီးေတာ့ ေဘာလီေဘာပုတ္သလို မင္းသြားေတာ့ ဟိုဟာက မင္းနဲ႔ ဆိုင္တယ္။ ဒီဟာက ငါနဲ႔မဆိုင္ဘူး။ အဲဒါကို ဟိုသြား ဒီသြားမလုပ္ေတာ့ဘူး။ တာ၀န္ယူတယ္။ တာ၀န္သိတယ္ဆိုတာ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္ရဲ႕ လုပ္ရပ္ျဖစ္ပါတယ္။ အဲဒါကို က်ေနာ္က ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္ရဲ႕ ကဗ်ာကို ေရးတဲ့အခါမွာ ရဲ ဇြဲ ဉာဏ္ စည္း တာ မေၾကာက္တရားေတးကဗ်ာ။ မေၾကာက္တရားေတးကဗ်ာဆုိတာကေတာ့ သူရဲ႕ ေဆာင္ပုဒ္ေပါ့ဗ်ာ။ မေၾကာက္နဲ႔ Freedom form Fear ဆုိတဲ့စာအုပ္ကို ၫႊန္းၿပီးေတာ့ သူ႔ရဲ႕ အေထြေထြသေဘာတရားေပါ့ဗ်ာ။ သုိ႔မဟုတ္လည္း ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္ရဲ႕ ဒႆန ေပါ့ဗ်ာ။ က်ေနာ္ေတးကဗ်ာ တစ္ခုနဲ႔ ႏႈိုင္းယွဥ္ၿပီးေတာ့ ေရးခဲ့ပါတယ္။ မီးလွ်ံထဲကၾကာဆုိတာကေတာ့ က်ေနာ္တို႔ ျမန္မာစကားမွာလည္း ရွိပါတယ္။ ေတာင္ထိပ္ ၾကာပြင့္တုိ႔ ဘာတို႔၊ တကယ္ေတာ့ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္ဟာ ေရမရွိတဲ့ေနရာမွာ ၾကာေပါက္တဲ့တာထက္ နည္းနည္းပိုေသးတယ္ဗ်ာ။ ေတာင္ထိပ္ၾကာ ေပါက္တယ္ဆိုတာ ေရမရွိတဲ့ေနရာကို ၾကာေပါက္တယ္ဆိုတာ ၫႊန္းတာ။ အလြန္ၾကပ္တည္းက်ဥ္းေျမာင္တဲ့အခါ ခက္ခဲေနတဲ့အခါ မျဖစ္ႏိုင္တဲ့ အေနအထားမ်ိဳးေတြ ၾကားထဲမွာ ျဖစ္ေအာင္ေပၚထြန္းလာတဲ့ အားမာန္ေတြ သတၱိေတြ စြမ္းအင္ ေတြဟုတ္လား၊ အဲဒါ အလုပ္ေတြကိုေျပာတာထက္ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္ လုပ္တဲ့ က်ေနာ္ၫႊန္းတဲ့ မီးလွ်ံထဲကၾကာဆိုတာက ေရမရွိတဲ့ေနရာတင္မဟုတ္ဘူး မီးပံုထဲကကိုက ၾကာေပါက္သလို ေပါက္ေနတယ္။ က်ေနာ္ေျပာ ခ်င္ပါတယ္။ ဒီေန႔ ျမန္မာျပည္ႀကီး တစ္ျပည္လံုးဟာ မီးပံုႀကီးလို ျဖစ္ေနတယ္။ မီးလွ်ံေတြ ေတာက္ေလာင္ေနတဲ့ ေနရာျဖစ္ပါတယ္။ အဲဒီေနရာ မွာ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္ဟာ ဘာနဲ႔တူသလဲဆိုရင္ ၾကာပြင့္တစ္ပြင့္ ပြင့္သလို မီးလွ်ံထဲက ပြင့္သလို ျဖစ္ပါတယ္။ အဲဒီသေဘာနဲ႔ က်ေနာ္ကဗ်ာေရးပါတယ္။ အဲဒီကဗ်ာကိုလည္း က်ေနာ္ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္ကို စာလံုး ၆၄ လံုးပါတဲ့ဟာနဲ႔ ပို႔ပါ တယ္။

ေနာက္တစ္ခု အဲဒီစာထဲမွာ က်ေနာ္အေရးႀကီးတဲ့ အခ်က္ကေလးတစ္ခ်က္လည္း က်ေနာ္ေျပာခ်င္ပါတယ္။ အဲဒါဘာလဲဆိုေတာ့ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္က တာဝန္သိျခင္းေပါ့ က်ေနာ့္ကဗ်ာထဲမွာလည္း ခုနကပါၿပီးသားျဖစ္ပါတယ္။ တာဝန္သိျခင္း အဲဒီတာဝန္သိျခင္းဟာ သမိုင္း နဲ႔လည္းဆက္ေနေတာ့ တစ္ဆက္တည္းေျပာခ်င္္ပါတယ္။ အဲဒါဘာလဲဆိုတာက ဒီက်ေနာ္တုိ႔ တာဝန္သိတယ္ဆိုတာက ၁၉၈၉ ဒီ ဇြန္္ထဲမွာ ေဒၚေအာင္ ဆန္းစုၾကည္ကေနၿပီး ကခ်င္ျပည္နယ္မွာသြားတယ္။ ကခ်င္ျပည္နယ္လွည့္တုန္းမွာ မိန္႔ခြန္းေျပာတယ္ က်ေနာ္ ရန္ကုန္ကေနၿပီးေတာ့ သူမိန္႔ခြန္းေတြကို ရန္ကုန္ကုိပို႔ ပို႔ၿပီးတဲ့အခါ ရန္ကုန္မွာ စာအုပ္ထုတ္ပါတယ္။ စာအုပ္ေတြထုတ္ၿပီး အဲဒီအခ်ိန္မွာ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္ရဲ႕ စကားေတြထဲမွာပါတဲ့ စကား ေတြမွာ သူရဲ႕ဖခင္ျဖစ္တဲ့ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေအာင္ဆန္းေျပာခဲ့တဲ့ စကားေတြကို ကိုးကားၿပီးေတာ့ စစ္အာဏာဖီဆန္ေရး သေဘာေတြကပါလာတယ္။ ပါလာ တဲ့အခါက်ေတာ့ ရန္ကုန္မွာ မဒတဥကၠ႒ႀကီး ဦးႏုနဲ႔လည္း က်ေနာ္ေတြ႕တယ္ ေဆြးေႏြးတယ္ ဒါ့အျပင္က်ေနာ္ စီစဥ္တဲ့ဟာေတြရွိတယ္။ စီစဥ္တဲ့အခါ က်ေတာ့ ေဒၚေအာင္္ဆန္းစုၾကည္က ၂၆ ရက္ေန႔ျပန္လာတယ္ ၂၇ ရက္ေန႔မွာ တစ္ရက္နားၿပီးေတာ့ က်ေနာ္နဲ႔ ၂၈ ရက္ေန႔မွာေတြ႕ပါတယ္။ ေတြ႕တဲ့ အခါမွာ ေဒၚေအာင္္ဆန္းစုၾကည္ကို က်ေနာ္ေျပာျပတယ္။ ဒီအတိုင္းဆိုရင္ေတာ့ မျဖစ္ေတာ့ဘူး။ အာဏာဖီဆန္ေရးလုပ္ငန္ေတြဘာေတြ ေပၚလာမယ့္ အေနအထားေတြ ေျပာရမယ့္အေနအထားေတြျဖစ္တယ္။ က်ေနာ္ဦးႏုနဲ႔ေတြ႕ၿပီးေတာ့ စီစဥ္ထားတာ ေနာက္ၿပီးေတာ့ ဇူလိုင္လ ၂၈ ရက္ေန႔ ညေနမွာ က်ေနာ္နဲ႔ စာေရးဆရာမႀကီး သာယာဝတီ စန္းစန္းႏြဲ႕တုိ႔ ေနာက္ တာေမြက ဦးျမင့္ ဆိုတဲ့လူတစ္ေယာက္ရဲ႕ အလြတ္ပညာသင္ေက်ာင္းမွာ စာေပ ေဟာေျပာပြဲေလးလုပ္ဖို႔ အဲဒီမွာ က်ေနာ္အာဏာဖီဆန္ေရး သေဘာတရားေတြကို နည္းနည္းစၿပီးေတာ့ လူေတြနားထဲကို သြင္းဖို႔တီးေခါက္ဖို႔ က်ေနာ္ေျပာ ပါတယ္။ ေျပာတဲ့အခါမွာ ေဒၚစုကအဒီအခ်ိန္မွာ ဘာေျပာလည္းဆိုေတာ့ မဟုတ္ဘူးလုပ္ပါ။ ဒီအာဏာဖီဆန္းေရးလုပ္ငန္း တစ္ခုတင္မဟုတ္ဘူး ဒီမိုက ေရစီေရးလုပ္ငန္းေတြကိုလုပ္မယ္ဆိုရင္ က်မတို႔ဟာ အခ်ိန္မေ႐ြးအၿမဲတမ္းလိုလို ဒီမွာလႈပ္ရွားမႈေတြကရွိမွျဖစ္မယ္။ လႈပ္ရွားမႈေတြလုပ္သြားဖုိ႔ က်မတို႔မွာ တာဝန္ရွိတယ္။ လုပ္ပါ က်မအားလံုးကို ေထာက္ခံတယ္ဆိုတဲ့ ေျပာတဲ့စကားရွိတယ္။ အဲဒီပံုစံနဲ႔ က်ေနာ္တုိ႔ အာဏာဖီဆန္ေရးေပၚလာတယ္ အာဏာဖီ ဆန္ေရး သေဘာတရားကို က်ေနာ္ (CEC) မွာ က်ေနာ္တင္ပါတယ္ အဲဒီအခ်ိန္တုန္းက။ တင္ၿပီးေတာ့ က်ေနာ္တုိ႔ မတရားတဲ့ အမိန္႔အာဏာဟူတမွ် ဖီဆန္ၾကဆိုတဲ့ဟာ တင္တာေပါ့ဗ်ာ။ တင္တဲ့အခါမွာ က်ေနာ္တုိ႔အထဲမွာလည္း ျပႆနာေလးေတြရွိၾကတယ္။ လူႀကီးေတြၾကားထဲမွာ တခ်ဳိ႕ကလည္း ဆင္ျခင္တိုင္းထြာလုပ္ေပါ့ဗ်ာ။ ႏႈိင္းယွဥ္ၿပီးေျပာတဲ့ဟာလည္းရွိတယ္။ တခ်ဳိ႕ကလည္းနည္းနည္း လိုင္းကၾကမ္းတယ္လုိ႔ထင္တဲ့လူလည္းရွိတယ္။ တခ်ဳိ႕က် လည္း ေသြးနည္းနည္း ေၾကာင္လာတယ္ေပါ့ဗ်ာ။ လုပ္လုိ႔ေကာင္းပါ့မလား လုပ္လုိ႔ျဖစ္ပါမလား။ ဒီဟာသြားလုပ္ရင္ေတာ့ ဖမ္းေတာ့မွာပဲေပါ့ဗ်ာ စသည္ေပါ့ ဒီစစ္အစိုးရနဲ႔ေတာ့ အာဏာဖီဆန္းေရးနဲ႔ေတာ့ ေတြ႕ေတာ့မွာပဲဆိုတဲ့ လူႀကီးတစ္ေယာက္ရဲ႕ မွတ္ခ်က္လိုဟာမ်ဳိး CEC ထဲမွာေျပာတဲ့စကားမ်ဳိး က်ေနာ္ခုထိ ၾကားေယာင္ေနပါတယ္။ အဲဒီလိုအေနအထားမ်ဳိးမွာ က်ေနာ္တုိ႔ဒီမွာ အျငင္းပြားေနတဲ့ ဒီ မတရားတဲ့ အမိန္႔အာဏာဟူသမွ် ဖီဆန္ၾက။ မတရားတာဆိုတာ ဘာကိုေျပာသလဲ၊ အမိန္႔အာဏာဆိုတာ ဘာကိုေျပာသလဲ၊ ဘယ္လိုဟာမ်ဳိးကိုေျပာသလဲ ဘာကိုဆိုလိုသလဲ၊ ဖီဆန္ၾကဆိုတာေရာ ဘာလုပ္မွာကို ေျပာသလဲ၊ ဘာညာဘာညာေပါ့ဗ်ာ။ ဟိုဘက္ကန္ ဒီဘက္ကန္ ဟိုေကြ႕ဒီေကြ႕ ဟိုဆြဲဒီဆြဲ ဟိုေခ်ာ္ဒီေခ်ာ္ လုပ္ေနၾကတဲ့ အခ်ိန္မွာ ေဒၚေအာင္္ဆန္း စုၾကည္က ဘာတစ္ခုေျပာလည္းဆိုေတာ့ ဟုတ္ၿပီဒီလိုလုပ္ပါ ဒီဟာေတြ အျငင္းပြားေနမယ့္အစား မတရားတာဆိုတာ ဘာကိုေျပာသလဲဆိုတာ ေျပာစရာ မလိုေတာ့ပါဘူး။ အမိန္႔အာဏာဆိုတာ ဘာလည္းဆိုတာ ေျပာစရာမလိုပါဘူး။ စစ္အစိုးရကေနၿပီးေတာ့ အမိန္႔အာဏာနဲ႔ အုပ္ခ်ဳပ္ေနတာပဲ။ ဒါေတြ ကလည္း မတရားဘူးဆိုတာလည္း ရွင္းပါတယ္။ ေနာက္တစ္ခါ ဒါေတြကို က်မတုိ႔ဖီဆန္ၾကရမယ္ဆိုတာလည္း ရင္ဆိုင္ရမွာေပါ့။ ဒါေတြကို က်မတုိ႔ ေခါင္းငုံ႔မခံႏိုင္ဘူး။ တြန္းလွန္ၾကရမွာေပါ့ ရင္ဆိုင္ၾကရမွာေပါ့ အံတုၾကရမွာေပါ့ ဆိုတဲ့ သေဘာမ်ဳိးကို ေျပာယံုတင္မကဘဲနဲ႔ ေနာက္ဆံုးက်ေတာ့ ဘာလည္းဆုိေတာ့ ကဲဒီလိုလုပ္ပါ က်မတုိ႔ဖီဆန္ၾကတဲ့ေနရာမွာ တာဝန္ရဖီဆန္ၾကဆိုတဲ့ တာဝန္အရ ထည့္လိုက္ပါဆိုၿပီးလုပ္တဲ့အခါ လူတိုင္းက ခုန ကေျပာတဲ့ အမိန္႔အာဏာအေပၚမွာ အျငင္းပြားေနတာေတြ မတရားတယ္ဆိုတဲ့ စကားလံုးအေပၚမွာ အျငင္းပြားေနတာေတြ ဖီဆန္ၾကမယ္ ဆိုတဲ့အေပၚမွာ အျငင္းပြားေနၾကတာေတြဟာ ေျပာင္းသြားၿပီးေတာ့ တာဝန္အရလုပ္ပါဆိုတဲ့ စကားလံုးကိုထည့္တယ္။ က်ေနာ္တုိ႔ ၁၉၈၉ ဇြန္ထဲမွာထုတ္တဲ့ မတရားတဲ့ အမိန္႔အာဏာဟူသမွ် တာဝန္အရ ဖီဆန္ၾကဆိုတဲ့ ေႂကြးေၾကာ္သံ ေဆာင္ပုဒ္မွာ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္ရဲ႕ စကားလံုးက ဘာလည္းဆိုရင္ တာဝန္အရ ဆုိတာျဖစ္ပါတယ္။ ဆိုေတာ့ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္က တာဝန္ဆိုတာကို ဘယ္ေလာက္တန္ဖိုးထားတယ္။ တာဝန္ယူမႈ တာဝန္သိမႈ တာဝန္ခံမႈကို ဘယ္ေလာက္သေဘာထားလည္းဆိုတာကို က်ေနာ္ ေျပာခ်င္တာပါ။ အဲဒီအခ်က္ ႏွစ္ခ်က္ကို က်ေနာ္ အေရးယူၿပီးေတာ့ စာလံုး ၆၄ လံုးပါတဲ့ ေမြးေန႔သဝဏ္အလႊာကို ေဒၚစုကို ေပးပို႔ခဲ့တယ္။ ေဒၚစုဆီကို ေရာက္တာ မေရာက္တာကေတာ့ မသိဘူး။ က်ေနာ္အျပင္မွာေတာ့ ေဒၚစုေမြးေန႔ အမွတ္အသားအထိမ္းအမွတ္အေနနဲ႔ က်ေနာ္ဒီစာကိုေရးပါတယ္။ ဆိုၿပီးေတာ့ အျပင္မွာကမ္းပါတယ္။ အျပင္မွာ ကေလးကေတြက က်ေနာ့္စာေတြကို ကူးၿပီးေတာ့ ေဝၾကကမ္းၾက ဖတ္ၾကလုပ္ၾကပါတယ္။ အဲဒါကိုက်ေနာ္ ေျပာခ်င္ပါတယ္။

က်ေနာ္ဒီမွာ ခ်ဳပ္ၿပီးေတာ့ ေျပာခ်င္တာက ဘာလည္းဆိုေတာ့ အခုဒီမွာ အေမရိက ကေနၿပီးေတာ့ ျပည္နယ္ (၇) နယ္မွာရွိတဲ့ ျမန္မာမ်ား ကေနၿပီး ေဒၚစုရဲ႕ ေမြးေန႔အခမ္းအနားက်င္းပျခင္းကို က်ေနာ္တုိ႔အမ်ားႀကီး ဝမ္းသာပါတယ္။ အမ်ားႀကီး အားတက္ပါတယ္။ က်ေနာ္တုိ႔ ျပည္ပမွာရွိတဲ့ ေရာက္ေနၾကတဲ့ ျမန္မာမ်ားရဲ႕ ႏိုင္ငံေရးႏိုးၾကားမႈ ႏိုင္ငံေရးအသိရွိမႈ ဒီမိုကေရစီကို ျမတ္ႏိုးမႈ ဒီမိုကေရစီတိုက္ပြဲမွာ တနည္းတဖံုနဲ႔ေပါ့ဗ်ာ။ ပါဝင္မႈကိုလည္း က်ေနာ္တုိ႔ ႀကဳိဆိုပါတယ္။ က်ေနာ္တုိ႔ အားလည္းေပးပါတယ္။ အမ်ားႀကီးလည္း ေက်းဇူးတင္ပါတယ္ဆိုတာကို တစ္ခ်က္ေျပာခ်င္ပါတယ္။ ေနာက္ တစ္ခ်က္က ဒီလိုပါဝင္မႈဟာ ဒီမိုကေရစီေရးကိစၥမွာ အေမရိကေရာက္ျမန္မာမ်ားရဲ႕ ပါဝင္လာမႈဟာ အလြန္႔အလြန္ကိုပဲ က်ေနာ္တုိ႔အတြက္ အေရးႀကီး ပါတယ္။ ဘာျဖစ္လုိ႔လည္းဆိုေတာ့ ဒါဟာ ျမန္မာျပည္ရဲ႕အေရးကို ျမန္မာေတြအားလံုးက ျမန္မာေတြတစ္ေယာက္တည္းမဟုတ္ဘူး။ စုေပါင္းၿပီး အား ထုတ္ၿပီးေတာ့ ပါဝင္လာတာျဖစ္တယ္။ အားေပးလာတာျဖစ္တယ္လုိ႔ က်ေနာ္ သတ္မွတ္ပါတယ္။ ေနာက္တစ္ခ်က္ကလည္း ဘာပဲေျပာေျပာ က်ေနာ္တုိ႔ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္ရဲ႕ စိတ္ဓာတ္ျဖစ္တဲ့ တာဝန္သိမႈ တာဝန္ယူမႈ တာဝန္ခံမႈဆိုတဲ့ဟာကို ေဖာ္ျပရာလည္း ေရာက္ပါတယ္။ ဘာျဖစ္လုိ႔လည္းဆိုေတာ့ ျမန္မာျပည္တစ္ျပည္လံုးေထာင္က်ေနတယ္ ျမန္မာျပည္မွာ တစ္မ်ဳိးသားလံုး ေထာင္က်ေနတယ္။ လူေတြ သူေတြ ဒုကၡ သုကၡေရာက္ မီးမရွိ ေရမရွိ ေရငတ္တယ္ ေရမရွိဘူးဆိုတာက အိမ္မွာေရမရွိတာေလာက္ကို က်ေနာ္ေျပာတာမဟုတ္ဘူး။ ေသာက္စရာေရကို မရွိေလာက္ေအာင္ကို ျဖစ္္တဲ့အေန အထားမ်ဳိးေတြေရာက္လာတယ္။ အဲဒီအခါမွာ စစ္အစိုးရက ေက်ာခိုင္းၿပီး ဘာမွတာဝန္ယူမႈမရွိတဲ့အခ်ိန္မွာ ျပည္ပကို ေရာက္တဲ့ ျမန္မာေတြအကုန္လံုးက ျမန္မာျပည္ရဲ႕ ဒုကၡ သုကၡေတြကို အသိအမွတ္ျပဳတယ္။ သိမွတ္တယ္ ဒါေတြအအတြက္ တာဝန္ယူၿပီးေတာ့ တစံုတရာေတာ့ တုိ႔လုပ္မယ္ဆိုတာကို ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္ေမြးေန႔ အခန္းအနားက်င္းပရင္း ေဆာင္႐ြတ္ၾကလိမ့္မယ္ဆိုတာေတြကို က်ေနာ္ၾကားတဲ့အခါက်လည္း အမ်ားႀကီးအားတက္ ပါတယ္ဆိုတာေျပာရင္း က်ေနာ္နိဂံုးခ်ဳပ္ပါတယ္ခင္ဗ်ာ။


လူထုဦးစိန္၀င္း ...

မဂၤလာရွိတဲ့ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္ရဲ႕ေမြးေန႔မွာ က်န္းက်န္းမာမာနဲ႔ အသက္ရွည္စြာ ေနထိုင္ႏိုင္ပါေစလို႔ပဲ ေမတၱာပို႔လိုက္ပါတယ္။ သူ႕ကို လြတ္ေျမာက္ပါေစလို႔ေတာ့ အမ်ားနည္းတူ ဆုမေတာင္းပါဘူး။ ဘာေၾကာင့္လဲဆိုေတာ့ သူဟာ အက်ဥ္းခံေနရေပမယ့္လို႔ သူစိတ္နဲ႔ သူ႔ရဲ႕ ၀ိဉာဥ္ကိုေတာ့ ဘယ္သူကမွ အက်ဥ္းခ်ထားလို႔မရဘူး။ သူဟာ အၿမဲတမ္း ျမန္မာျပည္လူထုနဲ႔ အတူရွိေနတယ္လို႔ယံုၾကည္တဲ့အတြက္ ျဖစ္ပါတယ္။ ေဒၚေအာင္ဆန္း စုၾကည္ဟာ ျမန္မာႏိုင္ငံကို ကယ္တင္ႏိုင္တဲ့ တစ္ဦးတည္းေသာပုဂၢိဳလ္ ျဖစ္တယ္။ ဒါေၾကာင့္မို႔လို႔ သူ႔အေပၚမွာ က်ေနာ္တို႔အားလံုးက ယံုၾကည္ေလးစားမႈ ထားၾကရမယ္။ သူဟာ တကယ့္အေဖတူသမီးတစ္ေယာက္ ျဖစ္တယ္။ သူ႔အေဖလိုပဲ ႐ိုးသားျဖဴစင္ၿပီးေတာ့၊ သူ႔အေဖလိုပဲ သတၱိ ေျပာင္ေျမာက္တယ္။ သူလိုေခါင္းေဆာင္မ်ိဳး ေလာေလာဆယ္အေျခအေနမွာ က်ေနာ္တို႔ႏိုင္ငံမွာ လံုး၀မ႐ွိပါဘူး။ သူတစ္ဦးတည္းသာလွ်င္ ဒီေန႔ အေျခအေနေတြကို ထိန္းသိမ္း ၿပီးေတာ့ ေပးႏိုင္တယ္။ အထူးသျဖင့္ ဒီႏွစ္ေပါင္း (၅၀) နီးပါး ျပည္သူလူထုနဲ႔ တဖက္တလမ္းျဖစ္ေနတဲ့ စစ္တပ္နဲ႔ ျပည္ သူလူထု ျပန္လည္ရင္ၾကား ေစ့ေရးကိုလုပ္ႏိုင္တဲ့သူဆိုလို႔ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္တစ္ေယာက္ပဲ ႐ွိပါတယ္။ အဲဒါကို ဒီေန႔ စစ္ေခါင္းေဆာင္မ်ား လည္းပဲ နားလည္ၿပီးေတာ့ တိုင္းျပည္ ဒီထက္ထိ ဆင္းရဲတြင္းမနစ္ေအာင္ အျမန္ဆံုးၿငိမ္းခ်မ္းသာယာေအာင္ လူေတြလည္းပဲ စိတ္၏ ဆင္းရဲျခင္း၊ ကိုယ္၏ ဆင္းရဲျခင္းမွကင္းေ၀းေအာင္ စြမ္းေဆာင္ႏိုင္ၾကဖို႔ ေမွ်ာ္လင့္ပါတယ္။

No comments:

Post a Comment