Monday, May 31, 2010

သက္လံုေကာင္းေသာ မာလိန္မႉး၏ ေခါင္းေဆာင္မႈ (သို႔မဟုတ္) တုိက္ေရယာဥ္ - ၁ဝ၃

o
စာအုပ္အမည္ တုိက္ေရယာဥ္ - ၁ဝ၃
စာေရးသူအမည္ ေမာင္ေသာ္က
စာမူခြင့္ျပဳခ်က္အမွတ္ (၃၁၃)
မ်က္ႏွာဖံုးခြင့္ျပဳခ်က္အမွတ္ (၃၃၂)
အုပ္ေရ ၃ဝဝဝ (ပထမအၾကိမ္)
၁၉၈၇ခုႏွစ္၊ ေအာက္တုိဘာ
ပံုႏွိပ္ထုတ္ေဝ ဦးေနဝင္း (ဝ၃၆၈၈)
ဘဝတကၠသိုလ္ပံုႏွိပ္တုိက္
တန္ဘုိး ၃ဝ/က်ပ္

(၁)

၁၉၈၇ ခုႏွစ္ထုတ္ ေပဖူးလႊာမဂၢဇင္းတြင္ ျဖစ္မည္။ တုိက္ေရယာဥ္ ၁ဝ၃ အား အခန္းဆက္ မဂၢဇင္း ဝတၳဳရွည္အျဖစ္ႏွင့္ ျပတ္ေတာင္း…ျပတ္ေတာင္း ဖတ္ခဲ့ရဖူး၏။ မွတ္မွတ္ထင္ထင္ကား… မရွိခဲ့။ တပ္မေတာ္ ေရတပ္စြန္႔စားခန္း ဝတၳဳရွည္တပုဒ္အျဖစ္ႏွင့္သာ သေဘာထားခဲ့မိ၏။ (မဆလ) မွ တပ္မေတာ္ ဝါဒျဖန္႔မႈမ်ားအား လႈိင္လႈိင္ျပဳလုပ္ေနသည့္ ေခတ္ျဖစ္၍လည္း… သာမန္စာဖတ္သူတဦးအေနႏွင့္ ထုိစဥ္က… က်ေနာ္သည္ တုိက္ေရယာဥ္ ၁ဝ၃ အေပၚ ေလးနက္သင့္သေလာက္ မေလးနက္ႏိုင္ခဲ့ျခင္းလည္း ျဖစ္မည္။

ၿပီးလွ်င္… ဆရာေမာင္ေသာ္ကႏွင့္ပတ္သက္၍လည္း …တပ္မေတာ္ေရတပ္မွ ဗုိလ္မႉးေဟာင္းတဦး…၊ ေရွ႕သို႔ဂ်ာနယ္ အယ္ဒီတာခ်ဳပ္၊ ခ်ယ္ရီမဂၢဇင္းတြင္ ‘မ်က္ႏွာမသစ္မွီ အေတြးမ်ား’ ေရးသည့္ သေရာ္စာေရးေသာ စာေရးဆရာ… စသည့္… စသည့္ျဖင့္သာ သိထားခဲ့၏။ ထုိထက္ပို၍ သိႏုိင္ခြင့္လည္း က်ေနာ့္တြင္ မရွိ….။

(၂)

၁၉၈၈ ခုႏွစ္ လူထုအေရးေတာ္ပံုၾကီးအတြင္း စာေရးဆရာမ်ားသမဂၢအား ဖြဲ႔၏။ သမဂၢေခါင္းေဆာင္မ်ားထဲတြင္ ဆရာေမာင္ေသာက၏ အမည္အား ေတြ႔ရ၏။ စာေရးဆရာသမဂၢမွ လူထုအေရးေတာ္ပံုၾကီးတြင္၊ ေၾကညာခ်က္မ်ား ထုတ္၏။ ေၾကညာခ်က္၏ေအာက္တြင္ စာေပ၊ အႏုပညာရွင္ၾကီးမ်ား လက္မွတ္ထိုးထား၏။ လက္မွတ္တြင္ ဆရာေမာင္ေသာ္က၏ လက္မွတ္အား ေတြ႔ရ၏။

ရန္ကုန္ေဆး႐ုံၾကီးအေရွ႕ စာေပႏွင့္ အႏုပညာရွင္မ်ား၏ လူထုေဟာေျပာပြဲစင္ျမင့္ထက္တြင္ ဆရာအား မားမားမတ္မတ္ႏွင့္ လူထုအား ေဟာေျပာေနသည္ကို ေတြ႔ရျပန္၏။ ဆရာ့စကားတေၾကာင္းဆံုးတုိင္း…. ဒီမုိကေရစီတပ္သားတုိ႔က ေထာင္ႏွင့္ခ်ီကာ… တုိးပြား၍လာ၏။ ဆရာ့စကားမ်ားက လူထု၏ အေသြးအသားမ်ားအတြင္း ခြန္းအားျဖစ္ေစ၏။ ခြန္အားရွိေသာ စကားမ်ားအား ဆရာသည္….ဆို၏။ ေျပာ၏။ ေဟာ၏။

ဆရာက …လူထုအေရးေတာ္ပံုၾကီးအတြင္း … အေရးေတာ္ပံုတပ္သားၾကီး…. အေရးေတာ္ပံုတပ္မင္းၾကီးအျဖစ္ႏွင့္ မားမားမတ္မတ္ ပါဝင္ခဲ့၏။ ဒီမုိကေရစီခရီးတြင္ သက္လံုေကာင္းသည့္ မာလိန္မႉးတဦးအျဖစ္ႏွင့္….။

(၃)

ႏိုင္ငံေရးပါတီအဖဲြ႔အစည္းမ်ား ဖဲြ႔စည္းထူေထာင္ၾကသည့္အခါတြင္ ဆရာသည္ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္၏ တတ္သိပညာရွင္မ်ား အစုတြင္ ပါဝင္၍ အမ်ဳိးသားဒီမုိကေရစီအဖြဲ႔ခ်ဳပ္အား ဖဲြ႔စည္းၾက၏။ အမ်ဳိးသားဒီမုိကေရစီအဖြဲ႔ခ်ဳပ္၏ ဗဟိုဦးစီးအဖြဲ႔ဝင္၊ စစ္ကိုင္းတုိင္းစည္း႐ုံးေရးတာဝန္ခံ တဦးအျဖစ္ႏွင့္ ဆရာသည္ အဖြဲ႔ခ်ဳပ္၏ တာဝန္မ်ားအား ထမ္းေဆာင္၏။

၁၉၈၉ ခုႏွစ္တြင္ စစ္အုပ္စု၏ ဖမ္းဆီးျခင္းအား ဆရာေမာင္ေသာ္ကခံရၿပီး ၁၉၈၉ ခုႏွစ္ ေအာက္တိုဘာလ ၅ ရက္ေန႔တြင္ ၁၉၅ဝ ခုႏွစ္အေရးေပၚစီမံမႈ အက္ဥပေဒ ပုဒ္မ ၅ (က)၊ ၅ (ခ) တို႔ႏွင့္ စြဲခ်က္တင္ၿပီး ေထာင္ဒဏ္အႏွစ္ ၂ဝ ခ်မွတ္ျခင္းအား ခံခဲ့ရသည္။

၁၉၉ဝ ခုႏွစ္ စက္တင္ဘာ ၂၅ ရက္… အင္းစိန္ေထာင္အတြင္း အစာငတ္ခံတုိက္ပြဲဆင္ႏႊဲရာ၌ ဆရာသည္ တုိက္ပြဲ၏ တပ္ဦး၌ ဦးေဆာင္ပါဝင္ခဲ့၏။ ေထာင္အာဏာပိုင္မ်ားက… ဆရာ့အား ျပင္းျပင္းထန္ထန္ဝုိင္း၍ ႐ိုက္ႏွက္ၾကၿပီး၊ တုိက္ပိတ္လိုက္ၾက၏။ တုိက္ပိတ္ခံရစဥ္အတြင္းမွာပင္ ဆရာေလျဖတ္သြားခဲ့သည္။ လံုေလာက္သည့္ ေဆးဝါးကုသမႈကိုက… မရ…။

၁၉၉၁ ခုႏွစ္ ဇြန္လ ၈ ရက္ေန႔တြင္ ဆရာ့အား အင္းစိန္အက်ဥ္းေထာင္မွ ရန္ကုန္ေဆး႐ုံၾကီးသို႔ ပို႔၏။ လြန္စြာေနာက္က်မွ …ေဆးဝါးကုသခံရျခင္း ျဖစ္သည္။ မရေတာ့…။ ဇြန္လ ၁၁ ရက္ေန႔တြင္ ဆရာေမာင္ေသာ္က ကြယ္လြန္ခဲ့၏။

ေမာင္ေသာကရဲ႕ မီးျခစ္တဆံဟာ
ေနာင္ …… အႏွစ္ ၂ဝ ၾကာေသာအခါမွာ
ေလာင္စာမ်ားရဲ႕ ျပာနဲ႔ထုဆစ္
သမိုင္းဝင္ေက်ာက္တိုင္ ျဖစ္လာမယ္။ ။

(အင္းစိန္ေထာင္အတြင္း ဆရာေရးဖဲြ႔ခဲ့သည့္ ‘မီးျခစ္တဆံ’ ကဗ်ာမွ)

(၄)

ဆရာကြယ္လြန္ခဲ့ၿပီးမွပင္… ဆရာအား က်ေနာ္ ပိုမို၍ သိခြင့္ရခဲ့၏။ ဆရာႏွင့္ ရင္းႏွီးကၽြမ္းဝင္ခဲ့ၾကသည့္ သူမ်ား၏ ေျပာျပခ်က္မ်ားအရ… ဆရာ့အား ျမင္ခြင့္ရ၏။ ဆရာႏွင့္ လုပ္ေဖာ္ကိုက္ဘက္၊ ရဲေဘာ္ရဲဘက္မ်ားမွ ေရးသားၾကသည့္ စာမ်ားမွ ဆရာအား သိခြင့္၊ ကၽြမ္းဝင္ခြင့္ ရခဲ့၏။

ထိုမွ… အင္းစိန္ေထာင္အတြင္း ေရးခဲ့သည့္ ဆရာ့ကဗ်ာမ်ားအား ဖတ္ခြင့္ရခဲ့၏။ ရြက္ဆိုခြင့္ရခဲ့၏။ လြတ္ေျမာက္နယ္တြင္ ဆရာကဗ်ာမ်ားအား က်ေနာ္တို႔ လြတ္လြတ္လပ္လပ္ ရြတ္ဆုိႏုိင္ခဲ့ၾက၏။

မေသေသးပါ မေက်ေသးပါ

‘ဒို႔အေရး’ တခြန္းဟစ္
ေထာင္သံုးႏွစ္ အဖ်င္းဆံုး
‘စာသံုးေၾကာင္း’ ျဖန္႔ခ်ိ
ႏွစ္ ႏွစ္ဆယ္စီ သတ္မွတ္
‘ျမန္မာ’ ဆိုတ့ဲ အရပ္မွာ……။
မတရားသက္သက္
ရက္စက္ေလေတာ့သည္။

တရက္ေလာက္သာ
စိတ္ေကာက္သင့္တ့ဲ
အျပစ္ကေလးတခုကို က်ဴးလြန္လို႔
အမုန္းေထာင္ဒဏ္
တသက္တကၽြန္း
က်ခံလိုက္ရတာကေတာ့
တကယ္ပါပဲဗ်ာ……။ ။

ဦးညြတ္ပါ၏ …

ခ်စ္ရတဲ့ မိတ္ေဆြဆိုတာ
လက္တဆုပ္စာ
သူတို႔ရဲ႔ ေက်းဇူးေတြဆိုတာ
ငါ့အေပၚမွာ အနႏၲပါ …

(၅)

ဆရာကြယ္လြန္ခဲ့ၿပီးမွပင္… ဆရာ၏ တုိက္ေရယာဥ္ ၁ဝ၃ အား ခက္ခက္ခဲခဲျပန္ရွာၿပီး တခုတ္တရ ျပန္၍ဖတ္မိ၏။ ျပန္ဖတ္မိသည့္အခါတြင္က… လြန္ခဲ့သည့္ႏွစ္ေပါင္း ၂ဝ ေက်ာ္ ‘ေပဖူးလႊာ’ မဂၢဇင္းတြင္ ဖတ္ခဲ့ရသည့္ ခံစားရမႈႏွင့္ လံုးလံုးကြဲ၍သြားခဲ့ၿပီ။ မတူေတာ့….။ တုိက္ေရယာဥ္ ၁ဝ၃က …ဆရာ့ပခံုးေပၚသို႔ က်ေရာက္လာသည့္ တာဝန္အား ေက်ပြန္စြာ ထမ္းရြက္ခဲ့သည့္ ဆရာ၏ လူ႔တန္ဖုိးသမိုင္းတခုလည္း ျဖစ္ေန၏။

ဆရာက တကၠသိုလ္ဝင္တန္းအား ေအာင္ျမင္ခဲ့ၿပီးသည့္ေနာက္… သာမန္တပ္သားအဆင့္ႏွင့္ပင္ တပ္မေတာ္ေရသို႔ ဝင္ေရာက္ခဲ့၏။ ဆရာ တပ္မေတာ္ေရတပ္တြင္ ဝင္ေရာက္ခဲ့သည့္အခ်ိန္က … လြတ္လပ္ေရးပင္ မရေသး…။ ၾကိဳးမဲ့ေၾကးနန္းဆက္သြယ္ေရးတပ္သား…။ တပ္ၾကပ္ၾကီး …ထုိမွ … တပ္မေတာ္ေရ၊ တုိက္ေရယာဥ္ ၁ဝ၃ ၏ တုိက္ေရးယာဥ္မႉး… စသျဖင့္ အဆင့္ဆင့္တာဝန္မ်ားအား ထမ္းေဆာင္ခဲ့၏။

တပ္မေတာ္တြင္ အဆင့္ဆင့္တာဝန္မ်ားအား ထမ္းေဆာင္ခဲ့ေသာ္လည္း ဆရာသည္ စစ္စိတ္၊ စစ္မာန္၊ လံုးဝမရွိသည့္ တပ္မေတာ္သားတဦးဟု ဆရာႏွင့္ ရင္းႏီွးသည့္သူမ်ားက ဆိုၾကသည္။ ဆရာက… အႏုပညာစိတ္၊ စာေရးဆရာစိတ္၊ သတင္းစာဆရာစိတ္မ်ားသာ အျပည့္ဝင္စားေနသည့္ စစ္သားဟု ဆရာ၏ မိတ္ေဆြရင္းမ်ားက အကဲျဖတ္ၾက၏။

စစ္ေရယာဥ္မႉးအျဖစ္ ဆရာတာဝန္ယူၿပီး ျမန္မာ့ပင္လယ္ျပင္တြင္ တာဝန္ထမ္းေဆာင္ေနသည့္ စစ္ေရယာဥ္ ၁ဝ၃ က …. ပင္လယ္ျပင္တြင္ အသံုးျပဳႏုိင္သည့္ရက္ …လြန္ေနသည့္ ေရယာဥ္ျဖစ္၏။ လြန္ေနသည္မွာလည္း ၃ ႏွစ္ပင္ ရွိၿပီ။ ၿပီးလွ်င္… စစ္ေရယာဥ္မွ တင္ေဆာင္ႏုိင္သည့္ လူဦးေရထက္ ၉ ဦးမွ် ပို၍တင္ေဆာင္ထားခဲ့ရေသး၏။ ဤအတြက္ပင္… တုိက္ေရယာဥ္ ၁ဝ၃ သည္ သာမန္လႈိင္းေလဒဏ္ကိုပင္ အံမတုႏုိင္ဘဲ ပင္လယ္ျပင္တြင္ သေဘၤာပ်က္ခဲ့ရ၏။ ဧရာဝတီေရတပ္စခန္းမွ ထြက္ခြာခဲ့ၿပီး ( ) နာရီအၾကာတြင္ ပ်က္စီးခဲ့ျခင္းျဖစ္၏။

“တုိက္ေရယာဥ္ ၁ဝ၃ နစ္ျမဳပ္ၿပီးသည့္ေနာက္တြင္ ၎သေဘၤာႏွင့္မ်ဳိးတူ (ညီအမသေဘၤာ) ၉ စီးမွ် က်န္ခဲ့ပါသည္။ ၁ဝ၃ နစ္ျမဳပ္ၿပီးသည့္ေနာက္တြင္ က်န္သေဘၤာ ၉ စီးအား ကၽြမ္းက်င္သူ ဆာေဗယာမ်ားျဖင့္ စစ္ေဆးေစသည္တြင္ ပင္လယ္ျပင္တြင္ သြားရန္အတြက္ လံုးဝ မသင့္ေလ်ာ္ေသာ အေျခအေနတြင္ ရွိသည္ဟု ေတြ႔ရွိရသည့္အတြက္ ေရတပ္စာရင္းမွပယ္ကာ ဖ်က္သိမ္းေစခဲ့ရသည္။ ဤမွ်ဆိုလွ်င္ တုိက္ေရယာဥ္ ၁ဝ၃ နစ္ျမဳပ္ရျခင္းမွာ အဘယ့္ေၾကာင့္ဆိုသည္ကို သိသင့္ေပၿပီ။ သေဘာၤမွ သက္တမ္းကုန္ခဲ့ၿပီျဖစ္သည္”

(တိုက္ေရယာဥ္ ၁ဝ၃ အမွာစာမွ)

(၆)

ေလမႈတ္သြင္းရသည့္ အသက္ကယ္ရာဘာေဖာင္ ၂ စီးႏွင့္ သေဘၤာပ်က္အား စြန္႔ခြာ၍ ပင္လယ္ျပင္အတြင္း ဆရာတုိ႔ေသမင္းႏွင့္ အံတုခဲ့ၾကရ၏။ ပထမေဖာင္တစီးတြင္ ရဲေဘာ္ ၉ ဦး ပါရွိၿပီး ဒုတိယေဖာင္တြင္က …. စစ္ေရယာဥ္မႉးဆရာ အပါအဝင္ အရာရွိ အၾကပ္စစ္သည္ ၁၈ ဦး ပါရွိ၏။ အသက္ကယ္ရာဘာေဖာင္မ်ားက အခ်င္း ၆ ေပရွိၿပီး လူ ၆ ဦးသာ စီးႏုိင္သည့္ ေဖာင္မ်ားျဖစ္သည္။ ၆ ဦးစာအတြက္ သင့္တင့္သည့္ အခ်ိန္ကာလ အတိုင္းအတာတခုအထိ ေသာက္သံုးႏုိင္ရန္ ပါရွိသည့္ ေသာက္ေရအား လူ ၁၈ ဦးအတြက္ စနစ္တက် စီမံခန္႔ခြဲရသည္မွာ မလြယ္…။

ပင္လယ္အတြင္း အဓိကလိုအပ္ခ်က္က ‘ေရ’ ျဖစ္သည္။ ေရအသက္ …တမနက္…။ ေရအသက္ျဖင့္ အသက္ဆက္ႏိုင္ၾကေရးအတြက္ တာဝန္ရွိသူတဦးအျဖစ္ႏွင့္ ဆရာစီမံခန္႔ခြဲရသည္မွာ လြယ္ကူမည္မဟုတ္…။ မွ်တမႈ၊ စနစ္က်မႈ၊ ေမွ်ာ္ျမင္ခ်င့္ခ်ိန္တြက္ခ်က္ႏုိင္မႈ… တိက်ျပတ္သားမႈ… စသည့္ စီမံဆံုးျဖတ္မႈမ်ားႏွင့္ ဆရာလုပ္ကိုင္ေဆာင္ရြက္ခဲ့ရသည္။

“ေရ … ေရ … ေသာက္ေရ တခြက္ေလာက္ေပးပါ … စီအိုရယ္”

“ဤစကားကို က်ေနာ္ၾကားရလိမ့္မည္သာဟု တပ္အပ္သိသည္။ ဤစကားသည္ က်ေနာ္ မၾကားခ်င္ဆံုး စကားသာျဖစ္သည္။ က်ေနာ္ မည္သို႔မွ်မတတ္ႏိုင္။ လိုက္ေလ်ာခြင့္ မျပဳႏုိင္ေသာအရာကို သူက မခ်ိမဆံ့ေတာင္းခံေနသည္။ သနားစဖြယ္ေတာင္းခံသည္။ ေသခါနီးလူတဦး၏ ေနာက္ဆံုးဆႏၵကို ျဖည့္ဆည္းေပးႏုိင္လွ်င္ ျဖည့္ဆည္းေပးလုိသည္မွာ ၾကင္နာေသာ ရင္ရွိသည့္ လူသားတုိင္း၏ စိတ္ျဖစ္သည္။
တဖန္ ယခုေတာင္းခံေနသည္မွာလည္း က်ေနာ္ ရင္းႏွီးေသာ မိတ္ေဆြတဦး။ က်ေနာ့္တြင္ သူ႔ကို ျငင္းဆန္ႏုိင္သည့္ ႏွလံုးသားမရွိျခင္းေၾကာင့္ နားကိုပိတ္ထားလ်က္ မၾကားခ်င္ေယာင္ေဆာင္ေန႐ုံသာ ရွိေတာ့၏။ မခ်ိတင္ကဲႏွင့္ပင္ သူ႔အား မၾကားခ်င္ေယာင္ျပဳေနခဲ့သည္။ လ်စ္လ်ဴရႈေနရသည္။ သူကလည္း ေရကိုသာ တစာစာေတာင္းေန၏။

က်ေနာ္စဥ္းစားသည္မွာ ဗုိလ္ေစာဦးသည္ ေသလူျဖစ္ေနၿပီ။ က်ေနာ္တို႔အားလံုးက သူ႔အား အသက္ရွင္ေစခ်င္ၾကေသာ္လည္း သူသည္ ေသမင္းတံခါးဝသို႔ ေရာက္ေနၿပီျဖစ္သည့္ လူတဦး။ ရွားပါးလွသည့္ ေသာက္ေရခ်ဳိတခြက္ကို မဆုိထား၊ တဘူးလံုးကိုပင္ သူတဦးတည္း ေသာက္သည့္တုိင္ အသက္ရွင္ႏုိင္မည္ မဟုတ္ေတာ့။ တုိက္လွ်င္ သူတဦးတည္း တိုက္၍ကိစၥမၿပီး။ အျခားလူမမာရဲေဘာ္မ်ားကိုလည္း တုိက္ရေပဦးမည္။ အခ်ိန္မဟုတ္ဘဲႏွင့္ ေသာက္ေရႏွစ္ဘူးကို အပိုသက္သက္ က်ေနာ္မျဖဳန္းႏုိင္ပါ။ ေသသူေတြက ေသၾကမည္သာ။ အသက္ရွင္ႏုိင္ရန္ အခြင့္အလမ္းက်န္ႏုိင္သူမ်ားအဖုိ႔ ဤေသာက္ေရႏွစ္ဘူးသည္ အသက္ဆက္ခြင့္ရမည္သာ ျဖစ္၏။ အုပ္ခ်ဳပ္မႈအာဏာဟူသည္ ရက္ေရာစြာ ေစတနာထားျခင္းႏွင့္ ရက္စက္စြာ တိက်ျပတ္သားျခင္းတုိ႔ ပူးတြဲလ်က္ သူ႔ေနရာႏွင့္သူ သံုးရျခင္းပင္ ျဖစ္သည္။

က်ေနာ္သည္ နားမခံႏုိင္သာသည့္အဆံုး၌ ပင္လယ္တြင္းမွ ဆားငန္ေရတခြက္ကို လက္လွမ္း၍ခပ္ကာ သူ႔အား ေပးလုိက္၏။ တပ္ၾကပ္ေမာင္ေအးက သူ႔ဦးေခါင္းကိုေဖးမကာ သူ႔အား ေပးတိုက္၏။ သူသည္ ေရကို တက်ဳိက္ေသာက္လုိက္ၿပီးမွ ‘ဆားငန္ေရေတြပါဗ်ာ’ ဟု ေနာက္ဆံုးေသာ စကားကိုဆုိကာ ေဘးသို႔ ေခြက်သြားလ်က္ ေစာင္းငဲ့က်သြားသည္”

(တိုက္ေရယာဥ္ ၁ဝ၃ စာမ်က္ႏွာ ၅၆ မွ)

ဤသည္ပင္ …ဆရာ့၏ ျပတ္သားသည့္ စီမံမႈဆိုင္ရာ ဆံုးျဖတ္ႏိုင္မႈ အရည္အခ်င္းျဖစ္သည္။ မလြယ္…။ ‘ဆားငန္ေရေတြပါဗ်ာ’ ဟူသည့္ ဗိုလ္ေစာဦး၏ ေနာက္ဆံုးစကားအား …ဆရာမည္သို႔ေသာ ႏွလံုးသားႏွင့္ ခံစားခဲ့ရမည္နည္း…။

(၇)

အက်ပ္အတည္းအခက္အခဲမ်ား ျပင္းထန္လြန္သည့္ အခ်ိန္တြင္ ေခါင္းေဆာင္မႈသည္ အေရးၾကီး၏။ ေခါင္းေဆာင္မႈ ညံ့ဖ်င္းပါက… ထုိေခါင္းေဆာင္သည္ …ေခါင္းေရွာင္ျဖစ္၍သြား၏။ မည္သည့္တန္ဖုိးမွ် မရွိေတာ့…။ က်ဆင္းကြယ္ေပ်ာက္သြား၏။ ပခံုးထက္တြင္ ဆင္းျမန္းထားသည့္ ရာထူးအဆင့္တုိ႔သည္လည္း မည္သို႔မွ် အရာမေရာက္ေတာ့…။

အက်ပ္အတည္းအတြင္း ေခါင္းေဆာင္မႈေပးႏိုင္သည့္ ေခါင္းေဆာင္တဦး၏ အရည္အေသြးမ်ားစြာအနက္… အနစ္နာခံစရာရွိလွ်င္… ေခါင္းေဆာင္မွစတင္၍ အနစ္နာခံျခင္းႏွင့္ ေရွ႕မွ မားမားမတ္မတ္ လုပ္ေဆာင္ႏုိင္ျခင္းသည္လည္း တခုေသာ အရည္အခ်င္းျဖစ္မည္။

“ေရငတ္သည့္ဒဏ္က ျပင္းထန္လွသည့္ႏွင့္အမွ် မိမိ၏ က်င္ငယ္ေရကို ေသာက္ၾကည့္လိုသူမ်ားက ေမးစမ္းၾကသည္။ က်ေနာ္က က်င္ငယ္ေရသည္ ေသာက္၍ရေကာင္းရမည္ ျဖစ္ေသာ္လည္း ေရငတ္မေျပေစသည့္ျပင္ ေရာဂါပင္ရႏုိင္သည္ျဖစ္ေၾကာင္း ေျပာကာ မေသာက္ၾကရန္ တားျမစ္ထားခဲ့ရသည္ သို႔ေသာ္ ဤျပႆနာမွာ ေျပလည္မသြားပါ။ ေသာက္စမ္းၾကည့္လိုသူမ်ားက မ်ားျပားလာသည္။

“ေသာက္မရပါဘူးလို႔ ငါေျပာၿပီးသားပဲကြာ”
“မဟုတ္ပါဘူး စီအုိ၊ မ်ားမ်ားေသာက္မၾကည့္ေတာင္ နည္းနည္းေလးေသာက္ၾကည့္ရင္ ရမယ္ထင္တယ္၊ စမ္းၾကည့္တာ မမွားပါဘူး”

သူတုိ႔အားလံုး ေသးေပါက္၍ေသာက္ခ်င္သူမ်ား “ကဲ ရႈပ္မေနနဲ႔ကြာ၊ ေရပက္ထုတ္တဲ့ ပလပ္စတစ္ခြက္ေပးစမ္း၊ ငါ့ဘာသာ အၾကံထုတ္လို႔ျဖစ္ရင္ မင္းတုိ႔လည္း ေသာက္ၾက”

“ေဟ့ေကာင္ေတြ ပူတယ္ကြ”

“ဟုတ္တယ္ ပူတယ္၊ ပင္လယ္ေရမွာ နည္းနည္းစိမ္ထားလိုက္ရင္ ေအးသြားမွာပါ၊ ေအးေတာ့ ေသာက္ၾကည့္တာေပါ့ စီအို”

“ကဲ ေသာက္မယ္ဆုိ ေသာက္လို႔ရၿပီထင္တယ္”

က်ေနာ္က ဆီးခြက္ကုိ လွမ္းယူလိုက္သည္။ သူတို႔၏ မ်က္စိအစံုသည္ က်ေနာ့္လက္တြင္းရွိ ေသးခြက္ႏွင့္ က်ေနာ့္မ်က္ႏွာကိုသာ စိတ္ဝင္စားစြာ ၾကည့္ေနၾကသည္။ က်ေနာ္က ေသးခြက္ကို ႏႈတ္ခမ္းတြင္ေတ့ကာ တငံုစာမွ် ပါးစပ္တြင္ သြင္းလုိက္သည္။ ေသးတငံုစာမွ်သည္ ခံတြင္းဝတြင္ ဝင္သြားသည္။ လည္ေခ်ာင္းတြင္းသို႔မူ မဝင္ေသး၊ မေထြးႏုိင္မအန္ႏိုင္ေသာ အေျခအေနတြင္ မိမိက်င္ငယ္ေရ၏ အရသာသည္ လွ်ာတခုလံုးကို စိမ့္ဝင္သြားသည္။

ေသးတငံုစာသည္ လည္ေခ်ာင္းတြင္ မေရာက္မီမွာပင္ က်ေနာ့္ပါးစပ္တြင္ တစ္ဆုိ႔သည္းနင့္ကာ မႊန္သြားသည္ေၾကာင့္ ပါးစပ္တြင္း ႏွာေခါင္းတြင္းမွ ျပန္ထြက္လာပါေတာ့၏။

“ခြပ္ ခြပ္ ခြပ္၊ ခြီး ခြီး၊ ငါ့လခြီး ေသာက္လို႔မရပါဘူးလို႔ ငါေျပာသားပဲ .. ထြီ”

(တုိက္ေရယာဥ္ ၁ဝ၃ စာမ်က္ႏွာ ၆၁၊ ၆၂ မွ)

ဆရာက ဤသို႔ေသာ ေခါင္းေဆာင္ျဖစ္သည္။

(၈)

တုိက္ေရယာဥ္ ၁ဝ၃ နစ္ျမဳပ္ခဲ့ၿပီး ႏွစ္ေပါင္း ၃ဝ ၾကာမွ တုိက္ေရယာဥ္ ၁ဝ၃ ၏ ကိုယ့္ေတြ႔အျဖစ္အပ်က္အား ဆရာသည္ ေပဖူးလႊာမဂၢဇင္းတြင္ အခန္းဆက္မဂၢဇင္း ဝတၳဳရွည္အျဖစ္ႏွင့္ ၅ လဆက္တုိက္ ေရး၏။ မဂၢဇင္းတြင္ ေဖာ္ျပပါရွိၿပီးမွ လံုးခ်င္းဝတၳဳငယ္အျဖစ္ႏွင့္ ထုတ္ေဝခဲ့ျခင္း ျဖစ္သည္။ ႏွစ္ေပါင္း ၃ဝ ၾကာမွ တုိက္ေရယာဥ္ ၁ဝ၃ အားေရးသားရျခင္းႏွင့္ ပတ္သက္၍ ဆရာက… စာအုပ္၏ အမွာစာတြင္ ဤသို႔အေၾကာင္းျပ၏။

“က်ေနာ္သည္ တုိက္ေရယာဥ္ ၁ဝ၃ နစ္ျမဳပ္ၿပီးသည့္ေနာက္ ႏွစ္ေပါင္း ၃ဝ တုိင္ေအာင္ မေရးဘဲေနခဲ့ရာမွ ယခုအခ်ိန္သည္ က်ေနာ့္ဘဝ၏ ဆည္းဆာခ်ိန္လည္း ေရာက္ၿပီ။ ျမန္မာစာေပတြင္ ရွိသင့္ေသာ ေရေၾကာင္းစာေပတရပ္လည္း က်န္ရစ္ေစဟူေသာ ရည္ရြယ္ခ်က္ႏွင့္အတူ က်ေနာ့္ရဲေဘာ္မ်ား၏ ပင္လယ္ျပင္ကို အန္တုလ်က္ တုိင္းျပည္တာဝန္ ေက်ပြန္ခဲ့မႈကိုလည္း ခ်ီးက်ဴးမွတ္တမ္းတင္သည့္အေနႏွင့္ အက်ဳိးမဲ့ အခ်ည္းႏီွး မျဖစ္ေစလိုေသာ ဆႏၵႏွင့္ ဖြင့္ဟေရးသားလိုက္ရျခင္း ျဖစ္ပါသည္။

ႏွစ္ေပါင္း ၃ဝ ေစာင့္ဆုိင္းေနခဲ့ျခင္းမွာ တုိင္းျပည္တာဝန္ကို ထမ္းေဆာင္ရင္း အသက္ေပးသြားခဲ့သည့္ ရဲေဘာ္တစုတို႔၏ က်န္ရစ္မိသားစုမ်ား စိတ္မခ်မ္းမသာျဖစ္ၾကမည္ကို စိုးရိမ္ေသာေၾကာင့္ တတ္ႏုိင္သမွ် ႏႈတ္ပိတ္ေရငံုေနခဲ့ျခင္း ျဖစ္ပါသည္”

(တုိက္ေရယာဥ္ ၁ဝ၃ အမွာစာမွ)

သို႔ေသာ္…. ထိုထက္အဓိက်သည့္ အျခား၊အျခားေသာ အေၾကာင္းမ်ားလည္း ရွိမည္ဟု ယူဆမိ၏။

တုိက္ေရယာဥ္ ၁ဝ၃ နစ္ျမဳပ္ၿပီး ဆရာရန္ကုန္သို႔ ျပန္ေရာက္ခါစ….၊ က်န္းမာေရးအရ ခြင့္ႏွင့္ရွိေနစဥ္…. တုိက္ေရယာဥ္ ၁ဝ၃ အား အဂၤလိပ္ဘာသာႏွင့္ ဆရာ ေရး၏။ အေမရိကန္ ျပည္ေထာင္စုတြင္ ထုတ္ေဝသည့္ စာပေဒသာမဂၢဇင္းသို႔ ေပးပို႔ရန္ ျဖစ္သည္။ စာမူအား အဂၤလိပ္ဘာသာႏွင့္ ေရးၿပီးသည့္ေနာက္တြင္ …. တည္းျဖတ္ရန္အတြက္ ဂါးဒီယန္းဦးစိန္ဝင္းအား ဆရာအကူအညီေတာင္း၏။ ဂါးဒီယန္းဦးစိန္ဝင္းကလည္း တုိက္ေရယာဥ္ ၁ဝ၃ အဂၤလိပ္စာမူအား တည္းျဖတ္ေပး၏။ သို႔ႏွင့္…. ဆရာသည္္ ဂါးဒီယန္ဦးစိန္ဝင္းထံသို႔ အသြားအလာ စိပ္ေနခဲ့ရ၏။

ထုိစဥ္က… ဂါးဒီယန္းဦးစိန္ဝင္းအား အာဏာရအုပ္စုိးသူတို႔က ရန္သူတဦးအျဖစ္ သတ္မွတ္ကာ ေစာင့္ၾကည့္ေနသည့္ အခ်ိန္ျဖစ္သည္။ ဤတြင္… သေဘၤာပ်က္၍ ခြင့္ရက္ရွည္ေပးထားသည့္ စစ္ဗိုလ္တဦးက မည္သည့္အေၾကာင္းမ်ားေၾကာင့္ ဂါးဒီယန္းဦးစိန္ဝင္းထံ ေန႔စဥ္ဝင္ထြက္၍ …ေနသနည္း…။ မည္သည့္အေၾကာင္းမ်ားအား ေဆြးေႏြးၾက၊ တုိင္ပင္ေနၾကသနည္း…။

မၾကာ… ဆရာ့အား ေထာက္လွမ္းေရးမ်ားက ဖမ္းဆီး၍ အင္းစိန္ေထာင္သို႔ ပို႔လုိက္ေလ၏။ ၄ ႏွစ္မွ် အင္းစိန္ေထာင္အတြင္း ဆရာေနလုိက္ရသည္။

ဆရာက… တုိက္ေရယာဥ္ ၁ဝ၃ အား ေပဖူးလႊာတြင္ ေရးသည့္ အခါတြင္လည္း… အခန္းဆက္ဝတၳဳရွည္အျဖစ္ အပိုင္း ၇ ပိုင္းအထိ ေရးရန္ ရည္ရြယ္ထား၏။ သို႔ေသာ္… အပိုင္း ၆ ႏွင့္ အပိုင္း ၇ တို႔အား ဆရာမေရးျဖစ္ခဲ့…. မေရးျဖစ္သည့္ အေၾကာင္းအား ဆရာက….

“က်ေနာ္ ဆက္လက္ေရးသားရန္ ရည္ရြယ္ရင္းရွိသည့္အပိုင္းမွာ က်ေနာ္တို႔ ေသရြာျပန္မ်ား အသက္မေသဘဲ ရန္ကုန္ျပန္ေရာက္ၿပီးသည့္ေနာက္တြင္ တုိက္ေရယာဥ္ ၁ဝ၃ နစ္ျမဳပ္ျခင္းႏွင့္ပတ္သက္ကာ စံုစမ္းစစ္ေဆးေရး အဖဲြ႔တဖဲြ႔ျဖင့္ က်ေနာ္တုိ႔အား စစ္ေဆးၾကပံု၊ ၎အဖဲြ႔၏ ေထာက္ခံခ်က္အားျဖင့္ စစ္ေရယာဥ္မႉးျဖစ္သူ က်ေနာ့္အား စစ္တရားခံု႐ုံးတြင္ စြဲခ်က္ ၄ ရပ္တင္ကာ စစ္ေဆးၾကပံု စသည္ စသည္မ်ားႏွင့္ တုိက္ေရယာဥ္ ၁ဝ၃ ကို ရွာပံုေတာ္ဖြင့္ၾကပံု၊ ထုိေခတ္က ထုတ္ေဝသည့္ ျမန္မာသတင္းစာေလာကမွ သတင္းေရးသားပံု၊ ႏိုင္ငံျခားထုတ္ သတင္းစာမ်ားက က်ေနာ္တုိ႔အေၾကာင္း ေရးသားပံု စသည့္ အခ်က္အလက္မ်ား ျဖစ္ပါသည္။
သို႔ေသာ္… သက္ဆုိင္ရာပုဂၢိဳလ္မ်ားက ဤသည္တို႔မွာ တပ္မေတာ္ႏွင့္သာ သက္ဆုိင္ေသာ ကိစၥမ်ား၊ သတင္းစာေလာက၏ ထင္ဟပ္ခ်က္မ်ားသာလွ်င္ ျဖစ္ျခင္းေၾကာင့္ ျဖဳတ္ပယ္ထားေသာ္ ေကာင္းအံ့ဟု အၾကံျပဳသည့္အတြက္ ယင္းပုဂၢိဳလ္တို႔က ေစတနာႏွင့္ေပးေသာ အၾကံအရ ျဖဳတ္ပယ္ခ်န္ထားခဲ့ရျခင္း ျဖစ္ပါသည္”

(တိုက္ေရယာဥ္ ၁ဝ၃ ေနာက္ဆက္တြဲအမွာစာမွ)

ဆိုိုလိုသည္ကား… (မဆလ) ဆင္ဆာက ခြင့္မျပဳဟူသည့္ အဓိပၸာယ္ျဖစ္သည္။ တုိက္ေရယာဥ္ ၁ဝ၃ တြင္ မပါရွိခဲ့သည့္… အပိုင္း ၆ ႏွင့္ အပုိင္း ၇ တို႔အား ဖတ္ၾကည့္ခြင့္ရခဲ့လွ်င္ကား….။

No comments:

Post a Comment